فرمانده انتظامی فارس از رفع تصرف ۱۲ هکتار اراضی ملی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان خرامه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مقابله با زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی از چنگ زمین خواران، با تحقیق و بررسی‌های انجام شده و مراجعه نماینده اداره منابع طبیعی، مشخص شد تعداد ۵ نفر از اهالی یکی از روستا‌های شهرستان خرامه اقدام به تصرف اراضی به مساحت ۱۲ هکتار به صورت غیر قانونی و کاشت نهال پسته و انجیر کرده‌اند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی برای بررسی موضوع و آزادسازی زمین‌های تصرف شده از دست ید زمین خواران به آن مکان اعزام شدند و با انجام اقدامات پلیسی و همکاری ماموران اداره منابع طبیعی و محیط زیست آن شهرستان، ۱۲ هکتار اراضی را از چنگ زمین خواران خلع ید و به منابع ملی بازگرداندند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده، ۶۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس، تصریح کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

او اضافه کرد: برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است و از همه شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار