علی تشنه دل گفت: ۱۲۲ واحد صنعتی در استان سمنان بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ با اعلام این خبر گفت: ۲۳۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید سال ۹۸ دریافت کرده اند.

او تصریح کرد: از این تعداد، ۱۲۲ واحد به ارزش ۱۰هزار و یکصد میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۱۱۰ واحد به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات رونق اظهار داشت: در بخش بند الف تبصره ۱۸ و برنامه تولید و اشتغال ۳۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۸ واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

تشنه دل گفت: از این رقم ۴۰ واحد به ارزش ۲۷۷۰ میلیارد ریال سهم صنعت و ۱۲۸ واحد به ارزش ۵۷۰ میلیارد ریال سهم کشاورزی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۸، ۷۰۹ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۲۶هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که از این تعداد، ۳۸۲ پرونده جهت عقد قرارداد در بانک‌های عامل در دست بررسی است.

تشنه دل در پایان ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی، خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش بانک‌ها و اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شد و افزود: در پرداخت تسهیلات رونق تولید باید آسیب شناسی انجام شود و اگر واحدی شرایط لازم پرداخت تسهیلات را ندارد سریعا توسط بانک‌ها تعیین تکلیف شود تا نسبت به جایگزینی آن واحد تولیدی اقدام شود.

گفتنی است، استان سمنان در پرداخت و مبلغ تسهیلات رونق تولید رتبه سوم در کشور را دارا است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.