بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ اقتصاد این کشور با زیان ۱۴ درصدی روبه‌رو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد این کشور با کاهش ۲۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ روبه‌رو خواهد بود که زیان ۱۴ درصدی را به اقتصاد آن وارد می‌کند.

بنابر پیش‌بینی‌های این بانک، همچنین ممکن است نرخ بیکاری در سه ماهه دوم ۹ درصد افزایش یابد. گزارش سیاست پولی نشان می‌دهد «تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال ۲۰۲۰ به طور کلی ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت. فعالیت‌ها در بخش پایانی سال ۲۰۲۰ و ابتدای ۲۰۲۱ پس از لغو محدودیت‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت. هرچند تا پیش از نیمه دوم ۲۰۲۱ به شرایط پیش از شیوع کووید-۱۹ نخواهد رسید. در سال ۲۰۲۲ نرخ رشد تولید ناخالص داخلی به حدود ۳ درصد خواهد رسید.»

بانک مرکزی انگلیس همچنین خاطر نشان کرد کمیته سیاست‌های پولی این کشور در بحرانی‌ترین شرایط یک قرن اخیر هم نرخ بهره را در تمام مدت زیر ۰.۱ نگه داشت. به گفته این بانک «با وجود اینکه چشم انداز اقتصادی تحول پیدا می‌کند، این بانک به عنوان اقدامی ضروری برای ثبات پولی و مالی که برای رونق بلند مدت و تأمین نیاز‌های مردم لازم است، دست به این کار زده است.»

بانک مرکزی انگلیس همچنین هشدار داد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ فروش شرکت‌ها در این کشور حدود ۴۵ درصد کمتر از حد معمول خواهد بود و ممکن است سرمایه‌گذاری تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

انگلیس به تازگی از نظر تعداد قربانیان کرونا از ایتالیا پیشی گرفته است. در عین حال، این کشور از نظر تعداد موارد آلوده با بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا در رده چهارم قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار