وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نشان دهد ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته شده است، در دست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ویروس کووید-۱۹ مصنوعی و ساخته انسان است، وجود ندارد.

وزیر بهداشت انگلیس گفت لندن هیچ مدرکی که نشان دهد این ویروس ساخته انسان بوده را تاکنون مشاهده نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت بار‌ها ادعا‌ها مبنی بر مصنوعی و آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-۱۹ را رد کرده است.

مایکل رایان، مدیر اورژانس سازمان بهداشت جهانی در ویدئو کنفرانسی خبری در ژنو گفت: ما هیچ اطلاعات و شواهد خاصی از دولت آمریکا در رابطه با منشاء ادعا شده ویروس کرونا دریافت نکرده‌ایم - بنابراین از منظر ما این‌ها تنها حدس و گمان است. سازمان جهانی بهداشتی نهادی مبتنی بر شواهد علمی است، بنابراین اگر دولت آمریکا شواهدی دارد آن را ارائه کند.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه بار دیگر با استناد به شواهدی که تاکنون ارائه نشده، مدعی شد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نشات گرفته است. پمپئو در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: «شواهد بی‌شماری وجود دارد مبنی بر اینکه این (ویروس کرونا) از آنجا (آزمایشگاهی در ووهان) نشات گرفته است.»

این در حالی است که روز جمعه آژانس اطلاعات ملی آمریکا با استناد به شواهد موجود اعلام کرد ویروس کووید-۱۹ ساخت دست بشر نیست و در اطلاعات ژنتیکی آن تغییری ایجاد نشده است.

از سوی دیگر آنتونی فائوچی، عضو برجسته کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید، در مصاحبه‌ای با نشنال جئوگرافیک گفت اگر به توالی ژنوم این ویروس در خفاش و آنچه در حال حاضر در دست داریم نگاه کنید، شواهد علمی تا حد زیادی نشان می‌دهد این ویروس مصنوعی نبوده و مورد دستکاری انسان قرار نگرفته است.

نشریه گلوبال تایمز اخیرا نوشت: با شروع کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ راهبردی را طراحی کرده تا با توسل به آن بتواند توجه‌ها را از بی‌کفایتی دولت در مبارزه با ویروس کرونا منحرف کند. روشن است که هدف آن‌ها از جلوه دادن چین به عنوان منشا ویروس کووید-۱۹ این است که چین را مقصر این همه گیری نشان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انگلیس کشوری است که خودش سلاحهای میکروبی تولید می کند. اگر گفته شود که کرونا در آزمایشگاه ساخته شده است انگلیس باید مراکز تولید این نوع سلاح را تحت نظارت دیگر کشورها تعطیل کند در این صورت انگلیس به یک کشور معمولی تبدیل می شود و بعد از آن مثل صهیونیسم موجودیتش زیر سوال می رود به خاطر نسل کشی هایی که در سراسر جهان کرده است می توان آن را مورد مواخذه و بازخواست قرار داد.
آخرین اخبار