متخصصان حوزه پزشکی در حال بررسی ارتباط احتمالی بیماری کاوازاکی در بین کودکان با ویروس کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  به تازگی چندین کودک در اروپا و آمریکا به نوعی بیماری التهابی نادر به نام کاوازاکی مبتلا شده اند. پزشکان معتقدند که ممکن است ابتلای ناگهانی کودکان به این بیماری، با ویروس کرونا ارتباطی داشته باشد.

تعدادی از کودکان ۲ تا ۱۵ ساله در نیویورک دچار تب و ضعف بالا، درد شکم، استفراغ و اسهال شده و علائم بیماری التهابی کاوازاکی در آن‌ها دیده می‌شود. در حال حاضر هیچ کدام از این کودکان بر اثر این بیماری نمرده اند.

بر اساس آزمایش‌ها انجام گرفته برخی از این کودکان مبتلا به کووید ۱۹ بوده اند و در بدن برخی از آن‌ها یک عفونت قبلی مشاهده شده که ربطی به ویروس کرونا ندارد. متخصصان افزایش شمار کودکان مبتلا به علائم بیماری کاوازاکی را یک وضعیت بحرانی اعلام کرده و تحقیق و مطالعه بیشتر بر روی این موضوع را ضروری دانسته اند.

تجربه نشان داده است که کودکان علائم خفیف تری از ویروس کرونا را نسبت به بزرگسالان تجربه می‌کنند. محققان هنوز در حال تحقیق هستند که آیا ویروس در بدن کودکان کارایی کمتری نسبت به بزرگسالان داشته و کمتر آن‌ها را آلوده می‌کند یا خیر.

بیماری کاوازکی یک نوع بیماری عفونی است که باعث ایجاد التهاب در عروق فرد مبتلا می‌شود. این بیماری ارثی نیست، اما می‌تواند به زمینه‌های ژنتیکی فرد مبتلا مرتبط باشد. اگر این بیماری به سرعت درمان نشود، منجر بخ انسداد جریان خون و ضعف قلب می‌شود. این بیماری بیشتر در کودکان زیر ۵ سال متداول است، اما می‌تواند نوجوانان را نیز مبتلا کند.

بیماری کاوازاکی ناشناخته بوده و منشا آن مشخص نیست، اما تصور می‌شود که وقتی عفونت باعث عملکرد بیش از حد سیستم ایمنی بدن می‌شود، فرد را در معرض ابتلا قرار می‌دهد. علائم این بیماری در همه کودکان مشابه نیست و به اشکال مختلفی بروز پیدا می‌کند.

در افراد مبتلا به کووید ۱۹ بسیاری از آسیب‌هایی که به بدن وارد می‌شود از طریق ویروس نبوده، بلکه در اثر واکنش شدید سیستم ایمنی به وجود می‌آید. هنوز مشخص نیست که واکنش سیستم ایمنی بدن کودکان نیز در مقابل ویروس کرونا مشابه بزرگسالان است یا خیر. بزرگسالانی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند، معمولا پاسخ ایمنی گسترده ایی در مقابل ویروس نشان می‌دهند و این مشابه واکنشی است که بدن کودکان در مقابل بیماری کاوازاکی دارد.

با توجه به ناشناخته بودن بیماری کاوازاکی، احتمال ارتباط آن با ویروس کرونا و هم چنین گسترش آن در میان کودکان، مطالعه بیشتر در خصوص این بیماری و سرعت در افزایش اطلاعات، اهمیت زیادی برای دانشمندان و پزشکان دارد.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا در جهش جدید خود ضعیف‌تر می‌شود

باید‌ها و نباید‌هایی که افراد چاق باید در برابر کرونا رعایت کنند

بی توجهی به واکسیناسیون در بحران کرونا خطرناک است

شناسایی نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا که از اصل آن مسری‌تر است

آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۱۰۱۶۵۰ نفر افزایش یافت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما ک میدونستی کرونا خطر ناکه و ب همه جاسرایت میکنه میخاستین تاقبل از شروعش مرزهارا ببندید. حداقل الان بخاطر بچه ها از حالا ورود و خروج را مسافر جلوگیری بشه
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۱۹:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
شمایی که میگی(خدا کمکمون کن اگه هم نمیتونی....) دقیقا بی ایمان ترین انسان نسبت به خدا هستی. اگه شعورت در حد انسانیت بود باید می گفتی(خدایا خودت کمکمون کن که به غیر از تو هیچکس نمیتونه نجاتمون بده)
کمی انسانیت لطفا.همون خدایی که جون رو به انسان داده صاحب انسانه و جون ادم دست خداست پس فقط باید به خودش پناه برد. و بدون خدا همیشه میتونه؛همیشه......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوشم می آد اروپایی ها راحت همه چی رو اعلام می کنند ووجود کاوازاکی را انکار نمی کنن مثل بعضیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودمونی دیگه خدا میخواد یواش یواش ازبین ببره مارو فقط ازش میخام لااقل یه کمی با آرامش نه با استرس .
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۱۶:۵۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا کمکمون یا اگر کمک نمیتونی ظهور اقا رو نزدیک کن دیگه با این شرایط هیچ کدوممون نمیتونیم دوام بیاریم همگی پناه میآریم به خودت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پناه‌میبریم‌به‌‌خدای‌بزرگ‌