سرهنگ رجبی درباره کلاهبرداری برخی از سودجویان با برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برنده شدن در جشنواره‌ها و قرعه کشی‌های مختلف یکی از مهمترین روش‌های افراد سودجو برای فریب قربانیان است.

وی افزود: برقراری تماس‌های تلفنی، ارسال پیامک و ... از مهمترین روش‌های مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران به انجام خواسته‌های مورد نظر است که گاهی اوقات این تماس‌ها و پیامک‌ها تحت عنوان برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتور‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه دریافت رمز پویا یکی از مهمترین اهداف مجرمان سایبری است، تصریح کرد: کاربران باید مراقب مطالب اغوا کننده در این زمینه باشند و به هیچ عنوان پیامک‌های فعالسازی نرم افزار‌های پرداخت و رمز پویا را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب چرب زبانی فرد تماس گیرنده را نخورند.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا، نیازی نیست که شهروندان به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند و از سوی دیگر به پیامک‌های ارسالی با عناوین «فعالسازی نرم افزار‌های پرداخت» توجه نکنند.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ۳۵ میلیاردی با جعل اسناد مالی


سرهنگ رجبی ضمن هشدار در خصوص کلاهبرداری برخی از افراد در پوشش کار در منزل تأکید کرد: هموطنانی که به دنبال کسب درآمد از طریق مشاغل پاره وقت هستند، در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی باید از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل کنند و با بررسی مجوز شرکت نسبت به پیگیری آگهی‌های تبلیغاتی اقدام کنند.

سرهنگ رجبی گفت: کارجویان به خصوص بانوان برای حضور در آدرس درج شده در آگهی‌ها، به هیچ عنوان به تنهای به نشانی‌ مندرج در آگهی‌های کار مراجعه نکنند و حتما شخصی از بستگان یا دوستان خود را به همراه ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار