رییس دادگستری سیرجان با بیان اینکه طرح مصلحین قرآنی در دادگستری این شهرستان به‌صورت پایلوت درحال اجرا است، از مطلوب بودن این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   یدالله سپهری، رییس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: ۳۰ درصد پرونده‌های خانوادگی ارجاعی به مصلحین و قبل از ثبت در دفاتر خدمات قضایی در سیرجان به صلح و سازش منجر شده که این امر موجب کاهش ورودی پرونده به محاکم شده است.

او با اعلام رضایت از اجرای طرح مصلحین قرآنی در این شهرستان افزود: اجرای طرح مصلحین با هدف کاهش ورود پرونده‌های خانوادگی به دادگستری است که این طرح به‌صورت پایلوت در دادگستری سیرجان درحال اجرا است.

سپهری‌بیان کرد: باتوجه به تاکید ریاست قوه قضائیه  و پیگیری رییس کل دادگستری استان  باجدیت دنبال خواهد شد.

او افزود: اصلی‌ترین هدف اجرای این طرح بر مبنای مداخله داوران مسلط به مبانی علمی، روانشناختی و مهارت‌های ارتباطی و به نوعی پیشگیری از طرح دعاوی خانواده از طریق صلح و سازش فی مابین زوج‌ها با استفاده از ظرفیت بزرگان هر خانواده و آموزش این مبانی است.

سپهری گفت: به منظور ارزیابی طرح مقرر شد، هر یک از مصلحین اطلاعات مراجعین را ثبت و چنانچه بعد از مدتی به دادگستری مراجعه داشته باشند اطلاعات آن‌ها استخراج و علت مراجعه بعدی نیز شناسایی و به نوعی آسیب شناسی صورت گرفته و با تعامل ارگان‌های ذیربط نسبت به رفع علت نیز اقدام قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: قرآن کریم ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار