کردستان در هفته‌ای که گذشت؛

از شهادت سه پاسدار در درگیری با عناصر ضد انفلاب تا بخشش ۱۲ محکوم به اعدام

مهم‌ترین حوادث هفته اخیر کردستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان کردستان را در هفته ایی که گذشت (از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹) در این بسته خبری مشاهده کنید.

سه پاسدار در دیواندره به شهادت رسیدند

سه پاسدار انقلاب اسلامی امروز سه‌شنبه در منطقه عمومی دیواندره حین درگیری با عناصر ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

سرهنگ شکیبا سلیمی معاون عملیات قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان به همراه دو نفر دیگر از رزمندگان غیور اسلام، جعفر نظامپور و محمد شکری پس از درگیری و به درک واصل نمودن تعدادی از عناصر ضد انقلاب، به شهادت رسیدند.

پیکر شهید سرهنگ شکیبا سلیمی در مزار شهدای سریش آباد شهرستان قروه، پیکر شهید جعفر نظام پور در مزار شهدای شهرستان بیجار و پیکر شهید محمد شکری در مزار شهدای دیواندره تشییع و به خاک سپرده شدند.

صاعقه جان کارگر مریوانی را گرفت

بر اثر رعد و برق در روستای چاوک در مسیر محله دارسیران قدیم مردی ۵۵ ساله با هویت معلوم ع. د مورد اصابت مستقیم صاعقه قرار گرفت.

بنا به گفته نزدیکان وی این کارگر در حین کار کردن بوده است که دچار این حادثه شده و بلافاصله به بیمارستان فجر مریوان منتقل شده بود.

این مرد قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود ومتخصصان بیمارستان به مدت نیم ساعت اقدامات احیا را بر روی این مرد انجام دادند، اما نتیجه‌ای نداشت.

بخشش ۱۲ مورد محکوم به اعدام

به گفته دادستان کردستان امسال ۱۲ مورد از محکومین به اعدام منجر در کردستان به عفو و بخشش شده است.

مشکل تعدادی از خانواده‌های زندانیان که در شرایط کنونی امکاناتی برای فرزندانشان برای آموزش ندارند با کمک خیرین و دستگاه قضا رفع شده است.

وزش شدید باد عامل قطعی برق در بانه

طی پیام‌های متعددی از سوی اهالی روستای سبدلو، کریم آباد، بویین سفلی و ... مطلع شدیم برق آن‌ها قطع و در تاریکی افطار کرده‌اند.
در اثر وزش شدید باد، چند حادثه باعث بروز مشکلاتی برای شبکه برق و در نتیجه خاموشی در مسیر جاده مریوان و سبدلو شد.

رخت بر بستن کرونا از یک روستا بعد از ۱۶ روز

روستای قرنطینه شده پلوسرکان در قروه بعد از ۱۶ روز قرنطینگی، بدون مورد جدید مثبت کرونایی، با همت تلاشگران عرصه سلامت به وضعیت سفید درآمد.

خوشبختانه روستای پلوسرکان با ۵۰۰نفر جمعیت و بافتی سنتی به دلیل جمعیت کم، سریع کنترل شد و بلافاصله بعد از اعلام مثبت شدن تست خانم مذکور به عنوان اولین فرد مبتلا به کرونا در این روستا، نمونه‌گیری از ۳۰نفر از افراد در ارتباط با اولین بیمار انجام شد که هشت مورد مثبت دیگر در این روستا شناسایی شد.

اوایل اردیبهشت ماه با اعلام ۱۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا در روستای پلوسرکان در شهرستان قروه، این روستا در وضعیت قرمز قرار گرفت و قرنطینه شد.

سرانجام با اهمیت مردم به قرنطینگی و توجه به رعایت موازین بهداشتی، بررسی‌های صورت گرفته و همت تلاشگران عرصه سلامت، از روز چهارم اردیبهشت بعد از گذشت ۱۶ روز قرنطینه کامل و بهبودی مبتلایان هیچ مورد مثبتی در پلوسرکان مشاهده نشد و این روستا از شرایط قرمز خارج و در وضعیت سفید کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.