معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه چالش «کم آبی» به یک بحران تبدیل شده است، گفت : برداشت از چاه‌های مجاز استان با نصب کنتر، کنترل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ممنوعیت کاشت برنج که در شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد، گفت : براساس گزارش‌های واصله، برخی از کشاورزان بدون در نظر گرفتن هشدار‌ها و اخطاریه‌های اعلام شده قبلی، نسبت به کشت برنج اقدام کرده اند.

او گفت : با توجه به اینکه کشت برنج به جز در مناطق بسیار محدودی در استان کرمانشاه ممنوع است، براساس قانون باجدیت با متخلفان در زمینه کاشت برنج برخورد می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ها و افزایش برداشت از منابع آبی ما را با بحران کم آبی روبه رو کرده است، گفت: باید علاوه بر بستن چاه‌های غیرمجاز، برداشت چاه‌های مجاز را هم با نصب کنتور‌های هوشمند کنترل کرد.

مرادی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات با فرمانداران و مدیران سازمان جهادکشاورزی در استان و شهرستان ها، افزود: هماهنگی لازم به منظور برخورد با متخلفان کاشت برنج با مقام قضایی و مدیران استانداری انجام شده است.

او افزود: در صورت برخورد نکردن با کشت برنج در استان باید شاهد افت شدید سطح آب زیرزمینی و کاهش ذخیره آبخوان در کرمانشاه باشیم.

معاون شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه ادامه داد: این امر منجر به اثرات زیست محیطی زیان‌بار متعددی از جمله کاهش آبدهی چاه‌ها، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب زیرزمینی و همچنین کاهش ذخیره منابع آب سطحی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.