استاندار بوشهر گفت: جمعیت هلال احمر این استان ۷۰۰ نفر از نیرو‌های داوطلب مردمی را برای مقابله با کرونا سازماندهی کرد.

هلال احمر ۷۰۰ نیرو را در ایام کرونا ساماندهی کردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست با شورای مدیران جمعیت هلال احمر استان بوشهر با قدردانی از زحمات و اقدامات جمعیت هلال احمر استان بوشهر در جریان وقوع سیل و شیوع کرونا بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار هلال احمر، ساماندهی و سازماندهی ۷۰۰ نفر از نیرو‌های داوطلب مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کرونا بود.
 
او ادامه داد: یکی از رسالت‌های هلال احمر خدمت به انسانیت بدون توجه و نگاه به رنگ، نژاد و دین است.

استاندار بوشهر افزود: هلال احمر استان به خوبی از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با کرونا استفاده کرد و زودتر از بقیه استان‌ها کنترل مبادی ورودی و خروجی استان را آغاز و دیرتر از بقیه استان‌ها هم به این کار پایان دادند.

گراوند عنوان کرد: نقطه قوت جمعیت هلال احمر این است که وارد عرصه‌های سیاسی نشده و همین امر موجب شده به این مجموعه آسیبی نرسد.

او با اشاره به نیازمندی‌های هلال احمر استان بوشهر تسریع در احداث آشیانه بالگرد هلال احمر را در استان شد.

دکتر حاجیانی همچنین گفتند که در حال حاضر تعداد ۱۵ پایگاه امداد و نجات اعم از دریایی،جاده ای، کوهستان و پد بالگرد و یک تیم ۱۰ نفره واکنش سریع در استان داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اشاره نمودند که اولین استانی بودیم که از تاریخ ۷ اسفندماه بحث غربالگری و اسکرین تب سنجی رادر سطح استان انجام دادیم و تعداد تقریبا یک میلیون نفر غربالگری تب سنجی شدند در مبادی ورودی استان و شهر ها و تعداد ۳۵۶ هزار نگه داشته شدند که غربالگری صورت پذیرفت. در مجموع ۳۸۴۵ نفر روز در ایام تب سنجی انجام شد .


وی حضور ۷۰۰ نیروی مردمی در کنار ۴۰۰ نفر از امدادگران را در بحث غربالگری بسیار مهم دانستند که جمعیت هلال احمر امر ساماندهی نیروها را انجام داد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت تعداد ۱۰۹ خانه داوطلب و دهها کانون دانشجویی، دانش آموزی و طلاب و جوانان هلال احمر را در سطح استان اشاره داشتند که به امورات عام المنفعه و بشردوستانه میپردازند.

غلامرضا حاجیانی به کارهای نیکوکارانه در قالب بسته های خواربار اشاره کرد و افزود: به ۴۴۳ نفر افراد نیازمند در سال ۹۸ را به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان که از سوی جمعیت هلال احمر کمک بلاعوض داده شد.

او بیان کرد:  خرداد امسال انتخابات مجامع شهرستانی هلال احمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.