خواجه نصیری گفت: تا زمانی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار بورس شود رشد شاخص ها ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خواجه نصیری کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در پاسخ به سوال های مردم درباره بازار بورس گفت: اولین پرسش درخصوص اینکه چگونه وارد بورس شویم است  افراد برای ورود مستقیم به بورس باید کد بورسی داشته باشند و بعد از ورود باید تصمیم بگیرند چه سهامی بخرند در این منوی بزرگ تصمیم گیری باید انتخاب درست انجام شود که نیاز به دانش دارد.

او افزود: در گام اول سرمایه گذار باید وضعیت قیمت سهام  یک شرکت را با سود و زیان آن مقایسه کند و از وضعیت دارایی های شرکت  آگاهی داشته باشد. البته این کار از دیدگاه حرفه ای  کفایت نمی کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: افراد تازه وارد می توانند از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند و یا از مشاوران بورسی کمک بگیرند در غیر این صورت تصمیم های غیرحرفه ای در بلندمدت بازدهی ندارد.

روند رشد بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه آیان روند رشد فعلی ادامه دارد و رشد بورس حباب است یا خیر گفت: عامل رشد شرایط کنونی بازار ورود نقدینگی از سایر بازارها است مادامی که نقدینگی به صورت فزاینده وارد بازار شود رشد می دهد.

او در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم  کدام شرکت سود ده است توضیح داد: سرمایه گذار باید صورت سود و زیان  شرکت را ببینید و  درآمد های شرکت و سود هر سهم را با هم مقایسه کند.

خواجه نصیری در خصوص روش ورود به بورس تصریح کرد: ورود به بورس به دو روش است. روش اول صندوق سرمایه گذاری است و نیاز به کد بورسی ندارد. روش دوم به طور مستقیم است که برای معامله با این روش به کد بورسی نیاز است که از سامانه سجام کد بوسی صادر می شود.

سرمایه گذاری در بورس بلند مدت یا کوتاه مدت؟

او در پاسخ به این سوال که سرمایه گذاری بورس در کوتاه مدت سودآور است یا بلند مدت؟ گفت: این بستگی به سرمایه گذار دارد اگر بخواهد بلند مدت سرمایه گذاری کند باید در شرکت هایی که طی سالیان  متمادی رشد داشته اند سرمایه گذاری کند.

برای ورود به بازار بورس طلا بفروشیم؟

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: افراد برای ورود به بورس دارایی مازاد که  نیاز ندارند را وارد بازار کنند به بورس وارد کنند.هر وقت به اطلاعات بالا رسیدند و اعتماد از بازار داشتند می توانند سرمایه بیشتری به بورس بیاورند.

او در خصوص مالیات خرید و فروش در بورس  گفت: تنها فروش سهام در بازار بورس مشمول نیم درصد مالیات فروش می شود.

خواجه نصیری افزود: سهام خریداری شده همان روز قابلیت فروش دارد.

او در خصوص سود شرکت های بورسی گفت: شرکت ها بعد از برگزاری مجمع سالیانه  سود سالیانه تعیین می کنند و یک بار در سال به حساب سرمایه گذاران سود واریز می کنند. سود کوتاه مدت سهام بورسی از خرید و فروش آن حاصل می شود.

خواجه نصیری بیان کرد: صدور کد بورسی ظرف یکی دوهفته آینده به صورت غیر حضوری امکان پذیر می شود و هزینه صدور کد بورسی هم ۱۰ هزار تومان است.

ارزش سهام عدالت روزانه تغییر می کند

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص سهام عدالت تصریح کرد: دو روش برای آزادسازی سهام عدالت وجود دارد در روش مستقیم خود افراد امکان معامله و خرید و فروش سهام عدالت را دارند و در روش دوم شرکت های سرمایه گذاری استانی معاملات را انجام می دهند.

او افزود: در روش مستقیم امکان خرید و فروش زودتر برای افراد وجود دارند اما روش غیر مستقیم این کار بیشتر طول می کشد.

معامله سهام عدالت تا ۲ ماه آینده

خواجه نصیری گفت: اکنون امکان خرید و فروش سهام عدالت فراهم نیست اما  تلاش ها این است با فراهم شدن زیرساخت ها تا یک تا ئوماه آینده خرید و فروش سهام عدالت امکان پذیر شود.

کارشناس بورس تصریح کرد: ارزش  سهام عدالت روزانه تغییر می کنند. تا روز گذشته ارزش آن از ابتدا ۱۴ برابر شده بود و امروز ۱۵ برابر شده است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بورس عالی عالیه پولهای مردم خوب جمع یکجا میشه عجب نقشه خوبی کشیدن ،،برااختلاسگران یک مرتبه میگن اقای فلان فلان برداشتو رفت اونوقت دزدان رفتن صاحب پول توخونه میزنه توسرخودش هرکدومشم دستگیر بشه مدتی میرتوهتل بعدباوصیقه 200هزارتومنی اذاد میشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط لطفا اونایی ک وارد بورس میشن کمی مقدماتی مطالعه هم داشته باشند

مسئولان محترم هم اول باید زیر ساخت ها رو واقعا به روز و کامل کنند
لطفا در تعداد اعضای کارگزاریهای شرایط اعمال کنید واقعا اوضاع سامانه و سایت های آنلاین معامله کارگزاریها خیلی بد شده و باعث زیان برای سهامداران شده . لطفا رسیدگی کنین .
با این اوضاع بد کارگزاریها باز این کارگزاریها تبلیغ می کنند و عضو بیشتر جذب میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۱:۲۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگرتوبورس بردکردیدچه کارمیکنیدتوبانک ملی سپرده بلندمدت بازمیکنیدتوموسسه اعتباری میگذاریدکارخانه مرغ وتخم مرغ میزنیدیازمین کشاورزی وملک میخریدهمه هم باواردات وگذشت زمان وویروس کروناوبلایای طبیعی واختلاس وکاهش قدرت خریدپودرمیشوندخاکستری میشوندکه آب شیرین راازشمامیگیرندگردوغباروبنزین بی کیفیت ومرض بی درمان به شماانتقال میدهند.بهترهست بعدازبرددربورس دنبال ازدواج برویدوتعددنسل بازضررمیکنید.اعتصاب میبینیدازهمون مدلی که باعث میشودیک کارخانه داروسازی بافروش سهمتان کلی کارگررااخراج کندوازبانک وام باسودبالابگیردوبه شماداروی گران قیمت تحویل بدهد.سپس درشرکت بیمه ضرردرمستمری وغیره رامیبینید.همه دورباطل هستندومانندیک کافرخواهیدگفت ای کاش خاک بودم وآفریده نمیشدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا قوت مطمئنی جای درست اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رشد شاخص بورس نشانه ی تورم در ایران است نه نشانه ی تولید
و به نظر من علامت خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام.لطفا راجع به ماهیت و روش کار شرکت های سرمایه گذاری استانی و هم چنین صندوق سرمایه گذاری مطالب روشنی بذارید تا ما افراد ناآشنا با بورس بهتر،آشنایی پیدا کنیم.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منفی میشه همه نگران فرار سرمایه به بخش دلالی میشن . رشد میکنه همه میگن چه خبره تو بورس !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بورس عشقه هم مملکت اباد میشه هم مردم سود میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۰۱:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که سهام عدالت نداریم بایدچکار کنیم.حداقل یه راهکاربه ما نشون بدین ماهم سهام داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۵۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
راهکاری نداره
باید منتظر بشین دولت فراخوان بده مثل 12 سال قبل

و نیازمندان به مراکزی مراجعه کنند و نام نویسی کنند ( سابق کمیته امداد مسئول بود ) .

البته ب شرط اینکه 12 سال مثل بقیه نیازمندانی منتظر باشین تا معامله سهام تون آزاد بشه چون نیازمندان سال 87 به مدت 12 سال منتظر این روزا موندن تا سهام شون آزاد بشه
و این یعنی عدالت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این مدل سود دهی در بورس عینا مثل سود بانکی بالاست که همشون ربا و از نظر شرعی مشکل دارند. حالا بخواهیم کلا شرعی رو سرخودمون بذاریم دیگه کاری از دست کسی بر نمیاد. وقتی که تولیدی وجود نداره چرا سهام یه شرکت همینطوری میره بالا؟!!! این با کدوم مدل اقتصاد سازگاره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
كيوان
۰۹:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
در شركت هاي توليدي افزايش دارايي شركت در بورس موجب رونق توليد ميشه
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۰۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه
افرادی مثل شما سواد بورسی ندارند و نظر هم میدن

آقای کیوان راس میگن بورس موجب رونق شرکتهای تولیدی میشه ک قبل ورود به بورس توجیه اقتصادی داشتند و به مسئولان بورس اسناد و ارائه دادند همینطوری همه شرکتها ک وارد بورس نمیشن ک .
خیلی دلتون میسوزه شما هم با خرید کالای ایرانی موجب رونق تولید بشین نیاز نیس وارد بورس بشین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه راست میگن بجای اینکه یارو بیسواد رو مجبور نکنن بره کد بورسی بگیره.خیلی ها دارن مفت میدن دلال بخاطر اینکه مجبورن..بجای بورس بازی و گرفتن نفری۴۰ پنجاه تومن از هر بیچاره ای..یه پیامک بزارن هرکه بخواد بفروشن پولش رو دولت به حسابشون بریزه.این چه فیلیمیه ۶۰میلیون کدوبورسی صادربشه که ۸۰درصدشون فروشنده هستن و کاری به بورس ندارن..واقعا دلالی که از این سهام چندرغازم نمیگذره شرف نداره.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۸:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب !
سواد بورسی ندارین ؟؟
سهام قیمت روز ثابت نداره باید ارزش گذاری بشه و ثبات قیمت نداره ک دولت یهو همه شو بخواد بفروش بده ب سهامداران عدالت

باید خریدار این سهام اول وجود داشته باشه بعد

یک کم درمورد بورس مطالعه کنین
خوب گزینه دوم وجود داره تو صندوق های سرمایه گذاری استانی ببرن اونایی ک سواد ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
چرا هر مسئولی یه حرفی میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باشگاه خبرنگاران مگه هفته ی قبل نگفتین که این هفته شورای عالی بورس نحوه ی فروش سهام عدالت را مشخص می کند. پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی میگه روش مستقیم محودیت هایی داره و تو روش غیر مستقیم 4 ماه بعد می تونیم سهام عدالت رو بفروشیم. حالا هم که میگن تو روش غیرمستقیم امکان فروش نیست و تو روش مستقیم 2 ماه بعد می تونیم بفروشیم. بابا یه بار تکلیف ما رو روشن کنید ببینیم قضیه چیه دیگه. چرا این قدر مردم اذیت می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از اول هم گفتند توی روش غیر مستقیم امکان فروش سهم نیست و فقط سود دریافت میکنید به صورت سالانه توی روش مستقیم مدیریت سهام دست خودتونه و میتونید بفروشید و یا صبر کیند در صورت سودده بودن سود دریافت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه دیروز رئیس سازمان خصوصی سازی نگفت که تو روش مستقیم محدودیت هایی در فروش سهام وجود دارد ولی در روش غیر مستقیم بعد از 4 ماه امکان فروش وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این همه کارشناس اوردین گفتن بورس حباب داره
چرا هیچکدومشون نمیگه سهام عدالت حباب داره؟15برابر؟؟؟؟؟
فقط سهمای دیگه حباب داره؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
وقت بخیر

۱۵برابر شدن ارزش سهام یعنی قیمتش ۱۵ برابر شده؟
ممنون میشم جواب بدین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بلع
Iran (Islamic Republic of)
كيوان
۰۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله 500 هزار تومن ميشه حدود 7.5 ميليون
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۹:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله همینطوره .اگه سهامتون کامل باشه یهنی یک میلیون باشه الان پانزده برابر شده و شده پانزده میلیون تومان
آخرین اخبار