رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با حمله به رسانه‌های آمریکایی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس این کشور را به دفاع از چین در موضوع کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با حمله به رسانه‌های آمریکایی در پیامی توییتری شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس این کشور را به دفاع از چین متهم کرد.

ترامپ نوشت: «شبکه سی‌بی‌اس و برنامه ۶۰ دقیقه آن، امروزه همه توان خود را به کار گرفته تا از چین و همه‌گیری ویروس وحشتناک که به ایالات متحده و سایر کشور‌های جهان تحمیل شده، دفاع کند.»

ترامپ مدعی شد: «به نظرم آن‌ها (شبکه سی‌بی‌اس آمریکا) می‌خواهند در چین تجارت کنند!»

در همین حال وزارت خارجه چین با تهیه فهرستی از اتهام زنی مقامات ارشد سیاسی آمریکا علیه این کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا، آن‌ها را تکذیب کرد.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا جدال لفظی شدیدی میان مقامات آمریکا و چین بر سر این بیماری در جریان است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در این میانه ترامپ را همراهی می‌کند، روز پنج‌شنبه مدعی شد بر اساس اطلاعات خبری که طی ماه گذشته رسانه‌ای شد، ۲۵۰ هزار نفر از اهالی ووهان در پی شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


بیشتر بخوانید: قرنطینه مایک پنس به دلیل ابتلای دستیارش به ویروس کرونا


از سوی دیگر نشریه اشپیگل اعلام کرد سرویس اطلاعات فدرال آلمان طی گزارشی در روز جمعه ادعا‌های مطرح شده از سوی آمریکا در رابطه با آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد و آن را بی‌اساس خواند.

گفتنی است منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی استرالیا اعلام کردند مقام‌های دولتی این کشور از اینکه تلاش‌هایشان برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره منشا ویروس کرونا به خاطر ادعا‌های کاخ سفید برای ربط دادن آن به آزمایشگاه ووهان در چین تضعیف شده است، دچار استیصال شده و ناخشنود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار