بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه خودرو در بورس عامل شکننده قیمت ها در بازار است.

/// به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت زمان زیادی نیست که بحث قیمت گذاری خودرو به مرحله نهایی رسید به طوری که در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد تا قیمت محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد و قیمت محصولات سایپا ۲۳ درصد افزایش پیدا کند.

این افزایش قیمت مشکلاتی را برای قطعه سازان و خودروسازان ایجاد کرده است چرا که آنها معتقدند فروش خودرو در درب کارخانه حاشیه بازارهای زیادی ایجاد خواهد کرد.

به گفته کارشناسان این صنعت زمانی که مواد اولیه خودرو در بورس کالا به فروش می رسد، چرا نباید خودرو را در بورس به فروش رساند که اینگونه می توان از افزایش قیمت آن جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید: فرمول قیمت گذاری خودرو امروز مشخص می شود


شورای رقابت هیچ‌گونه سقف قیمتی برای تولید کنندگان داخل در نظر نگیرد

بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: قیمت مواد اولیه خودرو که معمولاً شامل فولاد، پتروشیمی، مس و آلومینیوم بوده کاملاً آزاد گذاشته شده یعنی شورای رقابت هیچ‌گونه سقف قیمتی برای تولید کنندگان داخلی آن در نظر نگرفته است.

او با بیان اینکه قیمت مواد اولیه را با ارز آزاد به همراه ۱۰ تا ۱۵ درصد سود در بورس ارائه می‌کنند، گفت: سود را کسانی می برند که این مواد را می‌خرند، اما متاسفانه در کنار آنکه قیمت خودرو که محصول خروجی همین مواد اولیه است بسته و دچار سرکوب قیمتی شد.

سخنگوی انجمن قطعه سازان تشریح کرد: اگر قرار است قیمت خودرو سرکوب شود یا توسط شورای رقابت برای آن سقف در نظر گرفته شود، چرا برای مواد اولیه داخلی که با سرمایه‌گذاری دولت بومی سازی  شده این اتفاق نمی‌افتد؟ معمولا هیچ کشوری در جهان علاقه چندانی به فروش مواد خام ندارد و در حقیقت مواد خام را داخل بنگاه‌های تولیدی تبدیل به کالای ساخته شده می کند، ارزش گذاری آن در کالای ساخته شده است.

(گزارش)افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اولیه خودرو طی یک سال گذشته/فروش خودرو در بورس راهکاری برای کاهش قیمت آن/مشکلات پیش روی افزایش قیمت خودرو

بهنیا ادامه داد: همیشه این چالش قیمتی را داریم که نرخ خودرو در درب کارخانه یک عدد و قیمت همان خودرو در بازار آزاد بیشتر باشد. اگر قصد داریم یک بار موضوع به طور کامل جمع شود یا سقف قیمتی که برای خودرو در نظر می‌گیرند، برای مواد اولیه نیز در نظر بگیرند یا اگر قرار است مواد اولیه آزاد به فروش شود خودرو را رها کند.

سخنگوی انجمن قطعه سازان گفت: آنچه مردم ناراضی هستند قیمت آزاد بازار خودرو است. خودرو ساز اعلام کرده با توجه به زیان انباشته هر میزانی که افزایش یابد قطعه‌سازان زیان خواهند کرد که این شرایط نابسامانی دارد بنابراین یا شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار یا شورای سیاستگذاری یا خود وزارتخانه راجع به این موضوع باید شجاعانه راه حل درست اتخاذ کند در غیر این صورت این مشکل همراه اقتصاد خواهد بود.

افزایش ۴۰ درصد قیمت مواد اولیه طی سه ماه گذشته

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت مواد اولیه طی یک سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد و فقط طی سه ماه گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. 

دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: بازار هم هوشمند است، مردم هم زمانی که می بینند افزایش قیمت مواد اولیه پیدا می‌کند و پایه پولی ضعیف می شود، طبیعتا این حجم عظیم نقدینگی که در اختیار مردم بوده و در اختیار جامعه است تبدیل به یک کالا می‌شود،  یکی از همین کالا‌های سرمایه ای خودرو است، نقدینگی به سمت بازار خودرو می رود.

بیگلو افزود: اگر بگوییم این افزایش قیمت اتفاق نمی‌افتد واقعا مشمئزکننده است.

او گفت: ما می‌گوییم اگر مواد اولیه در بورس و بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌شود، خودرو هم باید در بورس قیمت گذاری شود، اگر قرار است خودرو قیمت‌گذاری دستوری شود، در ابتدای زنجیره هم باید همین اتفاق رخ دهد که باید مواد اولیه نیز قیمت‌گذاری دستوری شود.

دبیر انجمن قطعه سازان تشریح کرد: یک بار برای همیشه دولت و نظام باید تکلیف خود را با صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی که یک میلیون شاغل دارد، معلوم کند. امیدمان این است که در سال جهش تولید این تکلیف به سمتی معلوم شود که بتوانیم اشتغال را افزایش دهیم و خودروی بیشتری تولید کنیم و بازار را آرام کنیم. این اتفاقات باعث شده که مردم از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ناراضی باشند.

(گزارش)افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اولیه خودرو طی یک سال گذشته/فروش خودرو در بورس راهکاری برای کاهش قیمت آن/مشکلات پیش روی افزایش قیمت خودرو

بیگلو تصریح کرد: شورای رقابت پیشنهاد را با چیزهای یکه اعلام کرده داریم که بر این اساس ایران خودرو و سایپا مقداری افزایش قیمت دارند. با یک حساب سر انگشتی که انجمن خودروسازان انجام داده است بالای ۵۰ درصد افزایش قیمت درب کارخانه باید داشته باشیم که ناشی از افزایش قیمت مواد است.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: افزایش قیمت خودرو بدترین و آخرین راه حلی است که می‌توانیم داشته باشیم و پیشنهاد می‌کنیم که با کنترل قیمت مواد اولیه و دادن یارانه مواد اولیه قیمت را تثبیت کنیم، سود را برگردانیم و مردم را راضی نگه داریم که این پیشنهاد قطعی انجمن قطعه‌سازان است که هم ما تولید کننده می‌توانیم از آن منفعت ببریم و مردم هم می‌توانند با یک قیمت ثابت کالا را بخرند.

مشکلات پیش روی افزایش قیمت خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خیلی نگران این هستیم که بازار افزایش قیمت دارد که این افزایش قیمت مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. ٢ مشکل اساسی در صنعت خودروسازی داریم که یکی قیمت گذاری و دیگری تولید بنزین یورو ۵ است. 

او بیان کرد: فرمول شورای رقابت باعث شد ۴۰ میلیارد تومان ضرر کنیم. از وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار گله مندیم که هنوز اقدام به تغییر قیمت نکردند در صورتی که از اسفند سال گذشته این وعده را دادند.

نعمت بخش تشریح کرد: وقتی خودروساز در حال زیان است چه توقعی از افزایش کیفیت باید داشته باشیم. مواد پلیمری، لاستیک و ... افزایش قیمت داشته است و بسته به قیمت دلار و ارز محاسبه می‌شود. بین ۷۰ تا ۷۵ قیمت خودرو بسته به مواد اولیه است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: شورای رقابت فرمولی داد که در آن قیمت پایه، قیمت سال ٩١ است.

او گفت: مواد اولیه هر ٢ ماه یکبار افزایش قیمت دارد، اما قیمت خودرو ٢ سال است که تغییر نکرده است.

نعمت بخش در پایان گفت: این اختلاف قیمت بین بازار و قیمت کارخانه باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. همه اقلام خودرو در بورس است چه اشکالی دارد خود خودرو هم در بورس ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط باید درب این کارخونه هارو گل گرفت، همین! واردات خودرو رو آزاد کنید، این کارخونه ها درست بشو نیستن، بازار انحصاری جواب نمیده، فقط باعث فساد و رانت میشه که شده، مردم باید تقاص پس بدن که میدن
سایت فروش خودرو فقط مردم رو مسخره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.تمام.محصولات.دو.خودرو.ساز.و.تمام.تولیدات.وتعداد.تولید.وثبت.سفارس.معلومه.وهمه.با.کد.ملی.وادرس....در.سیستم.نرم.افزار.ثبت.شده.همین.را.دنبال.کنید.معلوم.میشه.که.بدست.مصرف.کننده.ویا.دست.دلال.سوداگر.رسیده.یک.حسابرسی.وبازرسی.کامل.انجام.بشه.انوقت.مقصران.سوداگر.در.بازار.کیا.هستند.و.گرانی.و.سو.استفاده.کردنها.این.افراد.بدست.عدالت.سپرده.بشه.که.مسبب.فقر.در.جامعه.شدند.ویک.بار.برای.همیشه.دستشان.کوتاه.بشه.و.مردم.راحت.و.دغدغه.ها.مرتفع.شود.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه تو این چهل سال هیچ حرفی از تاریخ مصرف خودرو نبوده چون ثبات قیمتی نبوده کسی جرات اسقاط خودرو رو نداشته، آخه با کدوم عقلی بیان ماشینی که راه میره رو اسقاط کنن و هیچ تسهیلاتی هم واسه داشتن ماشین نو درکار نباشه،
تنها راهش اینه اولن بازرسان نذارن تو بنگاه ماشین های صفر با سود بیشتر از ده درصد کارخونه فروخته بشه، چطور به چیپس و پفک گیر میدن، قیمت ماشین و بلد نیستن کنترل کنن، بعدش بیان اسقاط خودرو های بالاتر از ده سال رو انجام بدن، و اصلا هیچ خدماتی بهشون ندن، معاینه فنی خودرو ده سال ساخت چه معنی داره اخه، اون ماشین نیست فرغونه،
اگه قیمتها رو میشه تو بورس کنترل کرد پس بساط خیلی از سازمانهای بازرسی و قضایی رو جمع کنید و چیپس و پفک رو توی بورس بزارین لطفاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وسط مردم هروزنسبت به روزقبلشان مستاصل ترمیشوند.ودزدان به دزدی خودادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من فکر میکنم تنها چیزی که تو ایران قیمتش نسبت به همه جیز از لوبیا گرفته تا سبزی تا گوجه و خیار. و. زردالووووووی 60000تومنی. پایین. هست. فقط. دلار. هست. دلار با ارزش تر هست یا ا کیلو. زردالوی 60000. تومنی. خودتون قضاوت. کنید. اگر تهمت نزنید. بگید من من دلاال هستم واقعا موندم. جرا هیچکس راجب حبوبات. خشکبار. و مواد خوردنی که با جون مردم سروکار داره از دولت حساب نمیکشه.
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۲۲:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خرید سهام نماد خساپا ساعت ۱۳:۴۰:۰۱ ثبت کردم بهم نداد متوجه شدم سرکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر چی بوده نابود کردن حالا نوبت بورس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس با این حساب هرکی پولش بیشتر خودرو بیشتر دربورس میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش این ۴ حرف (ب،و،ر،س) از حروف الفبای فارسی محو می گردید
Germany
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا فقط قیمت خودرو بالا رفته و باید بررسی شود؟
مواد غذایی دارو ویزیت پزشک دستمزد تعمیرکاران چی؟
Iran (Islamic Republic of)
بیچاره
۱۷:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اخه یکی نیست بگه چطور میشه قیمت یه سانتافه به پول ایران تو دبی ۱۹۰ میلیون اما قیمت یه دنا تو ایران ۱۱۹۰ تومن . اقا شما حساب سازی می کنید . که زیان نشون بدید .یا کار های دیگه می کنید که بهای تمام شدتون اینقدر بالاست .وگرنه کشور های اروپایی هم دارن با دلار بازار کالا تولید میکنن . اشتهاتون بالاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروی سیاسی نمیخوایم دیگه هیبچوقت جنس ایرانی نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۶:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
.....در بورس فقط استخوان مصرف کننده میشکند!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگر الان سهام خودروسازان ایرانی تو بورس نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۱۶:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
......بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه خودرو در بورس عامل شکننده قیمت ها در بازار است * البته همین طور که قیمت سایر اجناس راشکست!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
a.n
۱۶:۲۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفاً قبل از انجام هر کاری عواقب آن را هم ببینید،نشه مثل حراج سکه و به باد دادن سرمایه و پشتوانه مملکت،و یا مثل چند نرخی کردن ارز و افزایش دلالی و رانت و بی سرو سامانی وضعیت فعلی.
کنترل قیمت خودرو اینه که1‌_ یه کارگروه تخصصی ایجاد بشه تا با افزایش تولید و بومی سازی قطعات و انتصاب مدیران لایق و متعهد و کاردان ،و جلوگیری از به وجود آمدن رانت و دلال و ،،، فعالیت کند 2_واردات خودرو آزاد بشه تا هم بازار از انحصار در بیاد،هم با افزایش خودرو تعادل بین عرضه و تقاضا صورت بپذیرد،وهم با مقایسه و رقابت در کیفیت و قیمت تولیدات داخلی اثر مثبت و واقعی بگیرد.3_با حمایت و تشویق و زمینه سازی صحیح فرصت و انگیزه را برای بخش خصوصی به وجود بیاید.4_از نیروهای جوان و متخصص و شرکت های دانش بنیان و کارهای زیر بنایی بکارگیری و انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۴:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود
بهترین کار اینه که مثل همین اخیرا که قیمت پراید شده 60 و خرده ای قیمت ها رو باید رو قطعات کار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وسط مردم هروزنسبت به روزقبلشان مستاصل ترمیشوند.ودزدان به دزدی خودادامه میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگین یه بار برای همیشه
اره یبار برای همیشه ببندید خودروسازی هارو ببخشید فرغون سازی هارو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این کار هم قیمت خودرو رو بالاتر خواهد برد، در هر صورتی اجناس، مسکن، خودرو و کلا همه چیز در ایران بالاتر خواهد رفت، هیچ وقت چیزی کمتر نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این کار هم قیمت خودرو رو بالاتر خواهد برد، در هر صورتی اجناس، مسکن، خودرو و کلا همه چیز در ایران بالاتر خواهد رفت، هیچ وقت چیزی کمتر نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
برو دلال به خاطر سود خودت جو سازی نکن حرام خور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل اصلی نداشتن تاریخ مصرف برای خودرو مملکت پرشده از خودروهایی که تاریخ مصرف گذشتن همین باعث افزایش دلالی شده به این خودروسازها بگید تاریخ مصرف بزنن رو این فرغونهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل اصلی نداشتن تاریخ مصرف برای خودرو مملکت پرشده از خودروهایی که تاریخ مصرف گذشتن همین باعث افزایش دلالی شده به این خودروسازها بگید تاریخ مصرف بزنن رو این فرغونهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگه خودرو دو ساله که افزایش نداشته نمیگه که ا سال و 3 ماه قبل 84 درصد یعنی به اندازه 8 سال خودرو رو گرون کردید با کمال پررویی اعلام میکنه که قیمت خودرو 50 درصد باید افزایش پیدا کنه از قوه قضاییه و مجلس جدید خواستاریم که مدیران این دو شرکت رو محاکمه کنند و خودرو رو به سپاه واگذار کنند تا خودرویی با کیفیت عالی و کمترین قیمت به مردم تحویل بدند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثل اینکه بورس زیر دندون بعضی ها خیلی مزه کرده ماشینم میخوان ببرن تو بورس. عجبا فردا نخود لوبیا هم ببرین.
تو بورس. اوووه راستی. سبزی خوردن هم بورسی کنید. عجب دنیایی خوبی شده. بورس. شیخ حسن انتخابات هم ببر تو بورس. راستی اکسیژن. هم خوبه واسه بورس. مردم زیاد شلوغش کردن اکسیژنو. قیمت بده بالا همه خفه میشیم. و دیگه بهانه هم جوره بگو من خفه نکردم. بورس رفت بالا پول نداشتن
مردم همشون موردن. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنوعیت واردات خودرو اشتباه بود وباعث شد قیمت افزایش وکیفیت خودرو افت کند واردات خودروبا تعرفه کم راآزادکنید
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
قفلی زدید رو خودرو یه سر به بازار حبوبات و مواد غذایی بزنید بحث خودرو رو داغ کردید بازارهای دیگه رو رها کردید مردم تو غذاشون خودرو بریزن فازتون چیه قیمت لپه از 12 هزار به 26 هزار رفته تن ماهی و مواد لبنی و طلا و سکه و دلار همه چیز رفته بالا پیگیر اونا هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر خودروساز و اشخاصی که به گونه ای از صنعت خودروسازی در حال انتفاع هستند ادعای ضرر یا سود اندک می کنند خب برن کنار و مسئولین مربوطه نیز اقدام به واردات خودرو با قیمت مناسب نمایند تا مردم نفس راحت بکشند ، در حال حاضر خرید خودرو برای اقشار کم درآمد جامعه خواب و رویا هست . انحصارگرایی در هر جایی باعث میشه عرضه کننده کالا یا خدمات محصول خودش رو با شرایط ، قیمت ، کیفیت ، کمیت دلخواه عرضه کنه و تازه سر خریدار مِنت هم بذاره . در بازار انحصاری هیچ وقت کالا و خدمات از نظر کیفی ترقی و پیشرفت نمی کنه . بازاری برای خریدار مطلوب است که آزاد باشه و خریدار قدرت انتخاب و چانه زنی داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حالا که همه هزینه هاتون دلاریه بهتره رقبای دلاری رو وارد بازار کنیم تا یکم انحصار شکسته شه. تا کی مردم حق انتخاب نداشته باشن مگه این مملکت دموکراتیک نیست؟! همین مواد اولیه رو صادر می کنیم دلار وارد مملکت میشه نه ارابه مرگ بدیم دست مردم اونم به قیمت پول خونشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی خوشحال باشیم بگیم قیمت خودرو اومده پایین پراید دو ریالم نمیارزه خودشو بکشه ۲۰ تا زورشه چخبره ۶۷ شاهکار کردین .........چقد خوشحال شدیم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه مواد اولیه خودرو را خودمون تولید نمی کنیم اگه تولید نمی کنیم پس چرا برای مردم میگوییم که در تولید خودرو خودکفا شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود.بروجرد
۰۹:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اکه راست میگید واردات خودرو رو کلا ازاد کنید
بدون تعرفه گمرکی و... پس کو خودروی ملی
این همه سر وصدا برا گرانی خودرو جنگ زرگری هستش.
قطعا خودرو و کالاهای دیگری و غیره... را
گران تر گرانتر گرانتر خواهید کرد.
در ایران درامد به ریال خرید به دلار
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۰۹:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،بزرگواران
چرایکبارکه شده دررابطه باقیمت خودروجهت مردم شفاف سازی نمیکنید؟
انچه درفضای مجازی وبین مردم ردوبدل میشه،اینه که قیمت همین پرایددرکشورهای دیگرخیلی ارزانتراست.ایاواقعاهمین طوراست؟چرا؟
چیز دیگرکه دربین مردم شایع نیباشد،اینکه قسمتی ازمبلغ خودروتعلق به بیت رهبری دارد،ایاواقعادرسته؟اگه اینهاغلط هست چرادرفضای مجازی ورسانه هاشفاف سازی نمیشه.
موارددیگرهم هست،به هرصورت مردم به کارخانه های خودروسازی بدبینند.
لطفا جواب بدید
اجرکم الله خیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این یکی را در هیچ جای دنیا ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که خیری از این خودروسازی ندیدیم به جزء خانمان سوزی
امیدوارم به حق این روزهای عزیز شما هم خیر از زندگی نبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دبیر انجمن خودروسازان گفت: شورای رقابت فرمولی داد که در آن قیمت پایه، قیمت سال ٩١ اسj.
الان این قیمتهای خودرو براساس سال نود و یکه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من برای خودم متاسفم در مملکتی زندگی میکنم که قانون نداره و اگر هم داره اجرا نمیشه فقط خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونموقع باید واردات خودرو آزاد شود و واردات قطعه ممنوع شود
مبارزه با قاچاق قطعه و کالا شدید شود و قاچاقچی از ریشه کنده بشه
جوری که هیچ سرمایه ای برای قاچاق نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل بازار خودرو کمبود عرضه هست

انحصار طلبی ای که نه خودرو عرضه میکنه و نه میزاره کارخونه خودروسازی جدیدی شکل بگیره و نه میزاره خودرو وارد شه به کشور
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۸:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
این مسخره بازیها رو بذارید کنار.عرضه از تقاضاکمتره و این دلیل گرونیه. نمیتونی تولید کنید؟ وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی کشک یعنی ب همین خیال باش ک ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثل برخورد بادلالان دلار که به هیچ جائی نرسید !!!
آخرین اخبار