بیگلو گفت: خودرو اگر در بورس کالا عرضه شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

قیمت نهایی خودرو باید در بورس کالا تعیین شودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در مراسم بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی، گفت: بحث قیمت گذاری خودرو این روز‌ها خیلی داغ است. انجمن از ابتدای سال مشغول قیمت گذاری بود، اما تا الان به آن چیزی که می خواستیم دست نیافتیم.

او بیان کرد: صنعت قطعه سازان تا هم اکنون کمترین ضربه را انتشار ویروس کرونا گرفته است. هدف هر ٢ انجمن قطعه سازی و خودروسازی حفظ تیراژ است چرا که اینگونه می توان قیمت خودرو را کنترل کرد.

دبير انجمن قطعه سازان ادامه داد: خودرو اگر در بورس كالا عرضه شود بسياري از مشكلات رفع خواهد شد.

بیگلو افزود: با قانونی که در سال ٩٠ برای قیمت گذاری خودرو گذاشته شده، هر چقدر تلاش کنیم به خودکفایی برسیم بی فایده است. چرا که در آن قیمت گذاری بر اساس نرخ جهانی دلار است، اما چرا باید کالای ایرانی را به نرخ جهانی محاسبه کنیم؟ این قانون باید اصلاح شود.

بیشتربخوانید:افزایش نرخ خودروهای داخلی اعلام شد 


او تشریح کرد: سال گذشته سال رونق تولید بود و قطعه سازا برادری خود را ثابت کردند و امسال نیز امادگی جهش تولید داریم.

دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص مشکلات سیاسی در کشور، گفت: این صنعت نیاز به حفظ آبرو دارد، از تمام ارگان‌ها در خواست داریم امسال تا زمانی که مشکلات سیاسی رفع نشده خودروساز و قطعه ساز را درگیر مسایل سیاسی نکنند.

بیگلو بیان کرد: قطعه سازان آمادگی کامل در سال "جهش تولید" را دارند و اگر پشتوانه داشته باشیم می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم. افزایش قیمت خودرو از نظر هر ٢ انجمن خودروساز و قطعه ساز اشتباه محض است پیشنهادات مکرر زیادی داده ایم که باید مواد اولیه توسط شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار قیمت گذاری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدادادی
۱۹:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه برادر،قیمت زمانی درست مشخص می شه که اجازه واردات خودرو بدون عوارض و رانت صادر بشه.
آخرین اخبار