رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: پارسال ۹۴۲ فقره درخواست شکایت کارگران از کارفرمایان در مراجع حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد برای ۹۳۶ پرونده رای صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین امیرحسینی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ پرونده معادل ۳۲ درصد از این شکایت‌ها منجر به سازش بین کارگر و کارفرما شد، گفت: انجام مشاوره قبل از شکایت کارگران و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان موجب کاهش ۲۲ درصدی این شکایت نسبت به سال ۱۳۹۷ شد.

او افزود: در سال گذشته تعداد ۳۸ پرونده شرکت‌های خدماتی مورد بررسی قرار گرفت و برای فعالیت تایید صلاحیت شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود از یک هزار و ۳۳۴ مورد بازرسی واحد‌های کارگری در خصوص رعایت مسایل ایمنی، بهداشتی و قوانین کار خبر داد و بیان کرد: نظارت بر اجرای مقررات و شرایط کار، مدت کار، دستمزد، رفاه کارگران و آموزش‌های مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران و بررسی حوادث ناشی از کار از وظایف واحد بازرسی این اداره است.

امیرحسینی بازرسی انجام شده مربوط به آیین نامه اجرایی کار‌های سخت و زیان آور را ۱۷۰ مورد برشمرد و ابراز داشت: در طی سال گذشته ۱۶ دوره آموزشی برای کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

او تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره‌ها را ۱۳۹۰ تن اعلام کرد و گفت: این دوره‌های آموزشی که ۱۰ هزار و ۷۰۸ نفر ساعت به طول انجامید با هدف کاهش حوادث حین انجام کار و کاهش شکایت کارگران از کارفرمایان انجام شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود همچنین از برگزاری ۶۵۰ نفر ساعت دوره آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و ابراز داشت: پارسال در شهرستان شاهرود در پنج رشته ورزشی، مسابقات کارگران کشور برگزار شد و هفت تیم منتخب شهرستان به مسابقات کارگران در استان‌های دیگر اعزام شدند.

امیرحسینی افزود: بانوان شهرستان شاهرود در رشته دارت و داژبال مقام نخست کشوری کسب کردند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۲ دوره مسابقات قرآن در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هشت تن از برگزیدگان این مسابقات به استان معرفی شده که از این تعداد چهار تن به مسابقات کشوری راه یافتند.

شهرستان شاهرود با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵۳ هزار کیلومتر مساحت، دارای ۲۶۰ واحد تولیدی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.