فدراسیون تنیس به خبر اولتیماتوم این فدراسیون به مربیان و داوران برای تمدید کارت‌های خود واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این روز‌ها که تمامی مسابقات و به تبع آن سالن‌ها و زمین‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، فدراسیون تنیس طبق برنامه هر ساله در نظر دارد، بی‌توجه به تعطیلی ورزش، کارت مربیگری داوران و مربیان را این بار به مدت ۲ سال تمدید کند.

فدراسیون تنیس: هدف تمدید کارت است، اولتیماتومی در کار نیست!

طبق اعلام کمیته آموزش این فدراسیون به جای یک سال، تمدید ۲ ساله کارت‌ها را در دستور کار قرار داده است، این در حالی است که انتخابات این فدراسیون ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد، اما فدراسیون بر این باور است طبق برنامه هر سال، اردیبهشت ماه باید تمدید کارت مربیان و داوران صورت بگیرد و پروسه تمدید کارت‌ها نباید به فدراسیون بعدی واگذار شود.

از طرفی این شائبه به وجود آمد که ممکن است ۳۰ درصد از حق عضویت کارت‌ها به حساب بانکی هیئت‌های تنیس در سراسر کشور واریز شود که فدراسیون تنیس این مورد را رد و اعلام کرد هر سال ۵۰ درصد از هزینه کلاس‌های مربیگری به خاطر برگزاری این کلاس‌ها به حساب این هیئت‌ها واریز می‌شده و این اتفاق به دلیل تمدید و صدور کارت‌ها نیست.

اما باز هم یک شائبه دیگر درباره نحوه ارزیابی مربیان تنیس به وجود آمد که فدراسیون تنیس درباره آن اعلام کرد مربیان با مراجعه به هیئت استان‌ها تاییدیه لازم را دریافت کرده و مدارک را به فدراسیون تنیس ارسال می‌کنند، این در حالی است که در این مدت کلاس‌های مربیگری یا برگزار نشده و یا به صورت محدود بازآموزی مدون مربیان انجام شده است که همین امر ارزیابی مربیان را زیر سوال می‌برد.

بر اساس استدلال فدراسیون تنیس، چون تعطیلی شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) در روز‌های آتی نزدیک است تصمیم گرفته شد طی این چند روز تمدید کارت‌ها انجام شود و فدراسیون نشین هرگونه اولتیماتومی را به مربیان و هیئت‌های استان رد می‌کنند.

به نظر می‌رسد فدراسیون تنیس بی توجه به تعطیلی مسابقات ورزشی قصد دارد رویه هر ساله را این بار با تاکتیک درجه بندی ۳ استان A - B - C با هزینه ۱۶۰ هزار تومان تا ۳۶۰ هزار تومان برای مربیان و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان برای داوران در نظر بگیرد. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که تمدید عضویت این کارت‌ها حدود ۷۲۰ هزار تومان برای یک مربی که منبع درآمدش از تنیس است، هزینه دارد.

در حالی که انتخابات فدراسیون تنیس تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود و مشکلات این فدراسیون یکی پس از دیگری نمایان می‌شوند، فدراسیون تنیس قصد دارد از این فرصت محدود استفاده کند و بدون شفاف سازی مالی در خصوص دریافت وجه آن‌ هم به مدت ۲ سال متوالی کار خود را از پیش ببرد. در موضوع تمدید عضویت مربیان و داوران تنها هدف فدراسیون دریافت وجه از این افراد است.


بیشتر بخوانید: صفتی: بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات فدراسیون تنیس برگزار خواهد شد/ سه استان را برای میزبانی جام حذفی در نظر داریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار