آغاز عملیات اجرایی هفت طرح گردشگری در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت : عملیات اجرایی هفت طرح گردشگری با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان آغاز شده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به طرح‌های گردشگری د حال اجرا در استان گفت: این طرح‌ها شامل دو اقامتگاه بومگردی در منطقه الموت شرقی، یک سفره‌خانه سنتی و یک هتل سه ستاره در ابتدای محور قزوین- الموت، یک مجتمع گردشگری و یک هتل سه ستاره در شهرستان البرز و یک رستوران بین‌راهی در شهرستان تاکستان است که عملیات اجرایی احداث آن‌ها از ابتدای امسال با سرمایه‌‎گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

خزائلی افزود: بریا اجرای این طرح‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با بهره‌برداری از این مراکز حدود ۱۰۰ فرصت شغلی در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

خزائلی افزود: همچنین در حال حاضر ۵۱ طرح گردشگری در حال ساخت با برآورد حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۵۰۰ میلیارد ریال در استان وجود دارد که با تکمیل آن‌ها می‌توان برای بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین تصریح کرد: آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری از عوامل مهم تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این صنعت به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی و همدلی بخش دولتی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای شروع و تکمیل طرح‌های در دست احداث گردشگری بتوانیم اقدام‌های موثر و ارزنده‌ای را در این حوزه به اجرا در آورده و شاهد رشد و رونق گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار