منابع محلی یمن اعلام کردند یکی از فرماندهان نیرو‌های شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات، در درگیری با نیرو‌های دولت مستعفی در استان أبین کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، منابع محلی یمن اعلام کردند «عادل السافع» فرمانده گردان اول تیپ سوم حمایت و پشتیبانی وابسته به شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات، در درگیری‌های استان أبین کشته شد.

به گفته این منابع، درگیری بین نیرو‌های ارتش ملی که وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» هستند و نیروهای شورای انتقالی جنوب در أبین که از صبح دیروز (سه‌شنبه) آغاز شد همچنان ادامه دارد و نیرو‌های هادی آمادگی خود برای پیشروی به سمت شهر زنجبار مرکز استان أبین را اعلام کرده و از ساکنان شهر خواسته‌اند به دلیل احتمال وقوع درگیری، در خانه‌های خود بمانند.

همچنین منابع محلی از کشته شدن دو نیروی منصورهادی و ۱۰ نفر از نیرو‌های شورای انتقالی در این درگیری‌ها خبر داده و گفتند: بیش از ۳۰ نفر از نیرو‌های تحت حمایت امارات به اسارت ارتش ملی درآمدند.

این درگیری‌ها که در آن از انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده شده و می‌شود بیشتر در اطراف منطقه «شیخ سالم، الرمله و وادی سلا» در شرق شهر زنجبار، مرکز اداری استان أبین است.

شاهدان عینی همچنین از عقب‌نشینی خودرو‌های نظامی شورای انتقالی جنوبی از زنجبار و حرکت به سوی شهر عدن خبر دادند.

فرماندهی نیرو‌های هادی در محور أبین و عتق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات آینده پیشروی به سمت زنجبار آغاز می‌شود و به نیرو‌های شورای انتقالی جنوب هشدار داد تا به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به غیرنظامیان، زنجبار را ترک کنند.

همچنین در این بیانیه اعلام شده کسانی که سلاح‌های خود را قبل از ورود «ارتش ملی» تحویل دهند، عفو می‌شوند.

این فرماندهی افزود: نیرو‌های آن‌ها استحکامات نیرو‌های شورای انتقالی در منطقه الشیخ سالم را درهم شکسته و در حال پیشروی به سمت زنجبار است.

با اعلام خود مختاری از سوی شورای انتقالی در ابتدای اردیبهشت در جنوب یمن و زیر پا گذاشتن توافق ریاض که میان این نیرو‌ها و ائتلاف سعودی و نیرو‌های منصورهادی امضا شده بود مبنی بر تقسیم قدرت در جنوب یمن، درگیری میان این نیرو‌ها در جنوب یمن تشدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار