عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ما را لگدمال نکنند/ پویش «قهرمانان قلابی» جهت حفظ شخصیت ورزشکاران حرفه‌ای راه اندازی شد

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان درباره رویش بی رویه قهرمانان جعلی در فضای مجازی توضیحاتی را مطرح کرد.

حمیده عباسعلی بانوی تاریخ ساز المپیکی کاراته کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قهرمانان جعلی فضای مجازی که ادعای قهرمانی در تورنمنت‌های مهم جهانی را دارند، اظهار داشت:  ما ورزشکاران از زمانی که ورزش حرفه‌ای را شروع کردیم و رفته رفته به دوره حرفه‌ای و قهرمانی وارد شدیم وقتی برای عکس یا فیلم گذاشتن از نحوه تمریناتمان نداشتیم و از طرفی تمرکزمان روی کارمان بود تا بتوانیم با تلاشی که داریم در این مسیر موفق باشیم.

عباسعلی: قهرمانان جعلی زحمات ورزشکاران حرفه‌ای را لگدمال نکنند/ پویش

ورزشکار حرفه‌ای وقتی برای خودنمایی در فضای مجازی ندارد

وی افزود: ورزش حرفه‌ای مسیر کاملا متفاوتی را با نحوه تمرینات ورزشی که برای سلامتی اتخاذ می‌شود، دارد. تمام تمرکز و ذهن ورزشکار حرفه‌ای به درخشش و رسیدن به جایی است که دستمزد زحماتش را بگیرد. ما ورزشکاران حرفه ای هرگز نمی‌خواستیم از فضای مجازی به عنوان رسانه‌ای استفاده کنیم که برای خودمان جایگاهی به دست بیاوریم. اما متاسفانه فضای مجازی جایگاهی ناعادلانه به وجود آورده است. ورزشکار حرفه‌ای تمام تلاشش را می‌کند که به دور از حاشیه افتخار آفرینی کند.

برخی‌ها از طریق ورزش با عوام فریبی درآمدزایی می‌کنند

عباسعلی ادامه داد: باید آگاهی مردم در زمینه شناسایی ورزشکاران واقعی از ورزشکاران تقلبی مشخص شود. برخی‌ها از طریق ورزش با عوام فریبی درآمدزایی می‌کنند و برای خودشان تبدیل به یک برند شده و مردم هم با دنبال کردن این افراد در معروف شدنشان دخیل می‌شوند. تا حدودی شاید اشتباه ما بوده است که این فضا را برای آنان ایجاد کرده ایم  تا این افراد به خود همچین اجازه‌ای بدهند که از رفتار و منش حرفه‌ای سوء استفاده کنند.

ورزشکاران جعلی با بی معرفتی خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند

او درباره اینکه ورزشکاران آماتور در فضای مجازی با قهرمانی‌های جعلی شان در حال عوام فریبی هستند بیان کرد: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی به جای خود، مرام و معرفت ورزشکاری هم در جای خود قرار دارد. این اتفاق بی معرفی است که برخی به اندازه یک ورزشکار واقعی زحمت نکشیده اند و از طریق فضای مجازی خود را مطرح می‌کنند.

پویش قهرمانان قلابی به منظور حفظ شخصیت ورزشکار حرفه‌ای راه اندازی شد

عباسعلی در خصوص راه اندازی پویشی همراه با یوسف کرمی (قهرمان اسبق تکواندوی کشورمان) با نام قهرمانان قلابی در فضای مجازی اظهار کرد: پویش قهرمانان قلابی را به همین منظور راه اندازی کردیم تا حرمت، شان و شخصیت ورزشکار حرفه‌ای خدشه دار نشود. ورزشکار حرفه‌ای برای موفقیت خون دل‌ها خورده، سختی‌های بسیاری کشیده، چالش‌هایی را گذر کرده و حرف‌های منتقدان را با جان و دل خریده است. این سختی‌ها بسیار با ورزشی که یک فرد آماتور انجام می‌دهد و خود را با عوام فریبی در فضای مجازی قهرمان می‌داند  متفاوت است.

او گفت: راه اندازی  این کمپین اتفاق خوبی بود. امیدوارم مردم به این آگاهی برسند که فرق میان ورزشکار واقعی و قلابی را شناسایی کنند. ما نمی‌خواهیم تعداد دنبال کنندگانمان زیاد یا کم بشود. ما فقط می‌خواهیم مرز میان ورزشکاران حرفه‌ای و جعلی مشخص شود.  

قهرمانان جعلی زحمات ورزشکاران حرفه‌ای را لگدمال نکنند

کاپیتان تیم ملی کاراته در ادامه عنوان کرد: این افراد اگر به دنبال مطرح شدن هستند زحمات ورزشکاران حرفه‌ای را لگدمال نکنند. متاسفانه جو فضای مجازی به طوری دیده می شود که همه به دنبال مطرح کردن خودشان هستند و فرهنگ استفاده از فضای مجازی بین یک سری از افراد ایجاد نشده است. من در مورد شخص خاصی صحبت نمی‌کنم، چون تعداد این افراد بالا است. باید از کاری که انجام می‌دهند خجالت بکشند.

رسانه‌ها در معرفی ورزشکاران حرفه‌ای نقش زیادی دارند

او در پایان تصریح کرد: باید رسانه‌ها دست به دست هم دهند و در شناسایی قهرمانان اصلی ورزشی موثرتر عمل کنند. خیلی‌ها قهرمان هستند مدال هم دارند، اما دیده نمی‌شوند, اما برخی‌ها در حد ورزش آماتور خود را قهرمان می‌دانند. امیدوارم با راه اندازی این پویش  آگاهی شناسایی قهرمانان واقعی میان مردم به وجود بیاید و جو فضای مجازی مثبت‌تر از وضع فعلی شود.


بیشتر بخوانید: حسین روحانی: ممکن است با پایان اقامتم در اروپا، به ایران بازگردم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار