نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: توجه به روستا‌ها بویژه در مناطق مرزی و آباد سازی آن‌ها باید در اولویت باشد، زیرا آبادانی هرچه بیشتر روستا‌های مرزی مایه افتخار نظام و کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با وی اظهارداشت: خدمات متعدد بنیاد مسکن باید با سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگ باشد تا طرح‌ها و پروژه‌ها اجرایی در مقیاس بزرگ‌تر و با نمود بیشتری اجرا و باعث تحول شود.

او تصریح کرد: ارائه خدمات به روستا‌ها باید به گونه‌ای باشد که مانع مهاجرت ساکنان آن‌ها به حاشیه شهر‌ها شده و برای هر چند پاره روستای کوچک، خدمات به صورت متمرکز در یک منطقه محوری انجام شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سیستان و بلوچستان با تاکید بر اطلاع‌رسانی اقدامات و خدمات، گفت: همیشه چراغ خاموش عمل کردن خوب نیست در بسیاری از موارد خدمات نظام باید از تریبون‌های مختلف برای مردم اعلام شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان‌وبلوچستان و دستور ایشان مبنی بر تخصیص افزون‌بر ۲ هزار میلیارد در یک پروژه استان، افزود: طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد مسکن نیز باعث اشتغال‌زایی و مسکن دار شدن محرومان شده که بسیار مهم است.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تلاش برای رفع حاشیه‌نشینی است که سال‌ها ساکنان چند شهر در سیستان‌وبلوچستان با آن درگیر بوده‌اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز در نشست اظهارداشت: در صورت همکاری مردم، پروژه ساماندهی حاشیه نشینی استان طی ۲ سال تمام می‌شود.

سیدخلیل منبتی با بیان این مطلب که درصورت نبود همکاری، پروژه حاشیه‌نشینی سیستان و بلوچستان چند سال به تعویق خواهد افتاد گفت: ۶هزار واحد مسکونی محرومان را که از شهریور سال گذشته آغاز کرده بودیم توانستیم به پایان برسانیم و هم‌اینک این واحد‌ها به بهره‌برداران تحویل داده شده است.

او ادامه داد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در سفری به سیستان و بلوچستان از این منازل بازدید کردند و وعده پرداخت اعتبار لازم برای احداث پنج هزار واحد مسکونی ویژه محرومان را نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان دادند که این موضوع از سوی استانداری در حال پیگیری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در قالب این طرح ۴۰میلیون تومان تسهیلات و ۲۵میلیون تومان به صورت بلاعوض به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جریان سیل بلوچستان نیز گفت: اگر می‌خواستیم کار معمول بنیاد مسکن را در حوزه سیل بلوچستان انجام دهیم در نهایت بین هزار و ۵۰۰تا ۲ هزار واحد در زمینه احداث و تعمیر باید در نظر گرفته می‌شد، اما با هماهنگی انجام شده با مسئولان مربوطه توانستیم برای ۱۶هزار و ۲۵۰واحد در زمینه احداث و هشت هزار واحد نیز در حوزه تعمیرات، مجوز و اعتبار دریافت کنیم.

منبتی ادامه داد: در زمینه کار‌های زیر بنایی نیز تنها ۳۰۰میلیارد تومان در بخش طرح هادی اعتبار تخصیصی گرفته‌ایم که این اعتبارات ضمن ایجاد تحول و جهش در روند کاری به اشتغال پایدار قابل توجهی نیز خواهد انجامید.

او بیان کرد: هم‌اینک در بخش مسکن کم‌دوام، شاخص سیستان وبلوچستان ۲۰ است، اما با اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شده، شاخص این استان به ۳۵خواهد رسید در حالی که شاخص کشوری این بخش ۴۰ است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار