رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

خطر همه‌گیری کرونا همچنان در تهران وجود دارد

عرفانی گفت: ما در تهران همه‌گیری کرونا را پشت سر نگذاشته‌ایم و همچنان در خطر هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت‌های بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: اینکه همه گیری بیماری کرونا در کلان شهر تهران  را پشت سر گذاشته ایم، دور از ذهن است.

او ادامه داد: مناطق کلان شهر تهران الگوی ثابت بیماری کرونا را ندارند و خطر کووید ۱۹ در اکثر نقاط کشور به ویژه تهران را داریم و علی رغم زحمات کشیده شده و همکاری خوب مردم، خطر اپیدمی کرونا در کلان شهر تهران برطرف نشده و موج اپیدمی کرونا در تهران برقرار است و  باید مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به بهتربن نحو رعایت شود.

عرفانی افزود: شاخص سرایت بیماری کرونا  از سه به یک کاهش پیدا کرده است و  هر فرد مبتلا یک نفر را مبتلا می کند اما این عدد موقت است و با ساده گرفتن نکات بهداشتی و بحث فاصله گذاری اجتماعی احتمال افزایش موارد ابتلا وجود دارد.

او بیان کرد: هماهنگی بین بخشی در همه ارکان نظام را در بحران کرونا شاهد هستیم و مقام معظم رهبری، دولت و نظام سلامت همه تلاش کردند تا بتوانیم با کرونا مبارزه کنیم.

عرفانی گفت: بیماری کرونا در دنیا پاندومی است، کشورهایی مثل چین و کره جنوبی در مهار بیماری کرونا موفق بود، اما هنوز مشکل انتشار این بیماری در بسیاری کشورها وجود دارد.

او افزود: بیماری کرونا در برخی از مناطق کشور روند نزولی دارد و در برخی مناطق با افزایش مبتلایان روبه رو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار