مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان گفت: مجتمع فولاد سنگان خواف موفق به "جهش تولید" با تداوم توسعه زیرساخت‌های معدنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی  گفت: این در حالی است که شیوع بیماری همه‌گیر کرونا بر صنعت فولاد جهان موجب افت تولید فولادسازان چین و اروپا شده است.

او افزود: کارکنان شرکت فولاد سنگان خراسان رضوی در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله و پیشگیری، موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه گندله به میزان ۳۸۱ هزار و ۹۳ تن در ابتدای امسال شدند و رکورد خوبی را در سال جهش تولید در کشور و منطقه ثبت کردند.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت با ارسال روزانه بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن گندله به صورت حمل ریلی، علاوه بر شکستن رکورد ارسال گندله توسط حمل و نقل ریلی طی یک ماه قبل ضمن کاهش تردد حمل و نقل جاده ای، کاهش تصادفات و صیانت از محیط زیست، در جهت تامین مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین فولادساز کشور گام برداشته است.

امرایی با تاکید بر نقش راهبردی و محوری فولاد سنگان در تامین مواد اولیه کارخانجات فولادی کشور بیان کرد: فولاد سنگان با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق شعار سال از طریق ایجاد اشتغال و رشد تولید، گام‌های خوبی در جهت پیشرفت و خودکفایی در زنجیره تامین فولاد ایران در آینده نزدیک بر می‌دارد.

او تصریح کرد: طرح عظیم ساخت کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت تولید پنج میلیون تن با وجود تشدید تحریم‌های اقتصادی و نبود مهندسان خارجی و همچنین مشکلات شیوع بیماری کرونا لحظه‌ای تعطیل نشد و توسط متخصصان توانمند داخلی با سرعت خوبی پیش رفت و تکمیل شد و تمامی تجهیزات مورد نیاز به کشور حمل شد و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.
 
 
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی  احداث واحد تولیدی کنسانتره فولاد سنگان را یک جهش بزرگ در تولید این بخش ذکر کرد و تاکید کرد: در زمانی که دنیا به واسطه شیوع بیماری کرونا با تعدیل و افزایش نرخ بیکاری مواجه است افتتاح این کارخانه ۴۰۰ شغل مستقیم برای کشور و منطقه به ارمغان می‌آورد.

امرایی اظهار کرد: ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم در شرکت فولاد سنگان خراسان مشغول به کار هستند.

او افزود: با وجودی که کمبود کنسانتره یکی از مشکلات مهم تولید کنندگان گندله طی سال قبل به شمار می‌رفت شرکت فولاد سنگان خراسان توانست با ثبت رکورد تولید روزانه ۱۵ هزار و ۷۵۰ تن بخش زیادی از مشکلات و کمبود‌های این بخش را در کشور کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت در راستای مسوولیت اجتماعی مقابله با بیماری کرونا اقداماتی، چون تجهیز آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان خواف، اهدای تعداد قابل توجهی دستکش، تب سنج، ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان و پرداخت ۱۳ میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد برای خرید دستگاه اکسیژن ساز کرد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان خواف فعال است.

هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.