یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه منبع تغذیه التراسونیک برای تولید ماسک در کشور شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای شیوع ویروس کرونا  در کشور با کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده رو به رو بودیم. این کمبود ها باعث شد تا بخش های مختلف جامعه از کارخانه ها گرفته تا مدارس وارد عرصه مقابله با ویروس کرونا شوند و هر کدام به سهم خود تلاش هایی را برای مقابله با ویروس کرونا از تولید ماسک تا مواد ضد عفونی کننده انجام دادند.

در کنار تمام این ارگان ها شرکت های دانش بنیان و فناور نیز در این مسیر وارد شده اند و اقدامات فراوانی همچون تولید ماسک، دستکش و دستگاه ونتیلاتور و ... را آغاز کردند.  تعداد زیادی از تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز کارخانجات تولیدکننده مواد و محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا با اقدامات شرکت های دانش بنیان و فناور تولید بومی شد. به تازگی یکی از شرکت های دانش بنیان و فناور دستگاهی به نام منبع تغذیه التراسونیک ساخته است که می تواند در عرصه تولید ماسک تحولی عظیم به وجود آورد و نیاز کشور را برطرف کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در باره این دستگاه می گوید: زمانی که سه لایه ماسک محافظ در برابر ویروس، به همدیگر دوخته می‌شود، تولید کننده برای گرما‌بخشی جهت تکمیل فرایند دوخت، به دستگاه منبع تغذیه التراسونیک نیاز دارد. با توجه به افزایش تقاضای جهانی برای ماسک، این دستگاه نیز در کنار دیگر تجهیزات با افزایش سفارش رو به رو شده است.

تولید با نصف قیمت نمونه چینی

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در ادامه درباره قیمت آن توصیح می دهد: قیمت نمونه مشابه کم کیفیت چینی این دستگاه در حدود ۴۰ میلیون تومان است، این در حالی است که نمونه با کیفیت و همراه با خدمات داخلی که در شرکت تولید می‌شود، با حدود نصف این قیمت عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید: از بین بردن ویروس کرونا با نانوپوشش خوداستریل شونده


او با اشاره به تقاضا‌های رو به ازدیاد این دستگاه و تجهیزات مشابه، بیان کرد: در حال حاضر مشغول تحویل همزمان ۴۵ دستگاه به یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستیم که در حال ساخت مجموعه‌ای بزرگ برای تولید ماسک و دیگر اقلام مورد نیاز کشور برای مقابله با کرونا هستند.

مدیر عامل این شرکت افزود: پروژه کار بروی تمیزکاری به وسیله پلاسما از جمله، کار‌های است که در حال حاضر در واحد R&D این شرکت بر روی آن کار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بايد تعداد زيادي دستگاههاي توليد انبوه ماسك توليد و بصورت آماده به كار نگهداري بشن تا تا كروناي بعدي اومد عزا و ماتم ماسك نداشته باشيم