مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پرورش و تولید قارچ خوراکی گانودرما در شهرستان مرودشت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به پرورش و تولید قارچ خوراکی گانودرما در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: سالانه حدود ۹۰۰ کیلوگرم گانودرمای خوراکی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه قبلا نیز یک واحد تولیدی ۵۰ متری در شهرستان راه اندازه شده است، ادامه داد: این واحد تولیدی در فضایی مسقف به مساحت ۳۰۰ متر مربع با رعایت استاندارد‌های مورد نیاز در بخش سیدان از توابع این شهرستان راه اندازی شده و در مرحله برداشت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت در این مزرعه در سه نوبت صورت گرفته است، و هرنوبت حدود ۳۰۰ کیلوگرم قارچ خشک تولید می‌شود.

رحیمی با اشاره اینکه در این واحد تولیدی برای ۶ نفر به صورت مستقیم و ۱۲ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی صورت گرفته است، تصریح کرد: محصول تولیدی به منظور فرآوری و فروش به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان اصفهان و تهران ارسال می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این قارچ دارای ۸۰ گونه متعدد است، اضافه کرد: گانودرما منبع غنی از ترکیبات آلی است و از مهم‌ترین مواد غذایی در جهان است.

او افزود: مطالعات علمی بر روی این گونه قارچ، نشانگر این است که این گیاه دارای خواص شگفت انگیزی از جمله مفید برای سلامت قلب، ضد آلرژی، درمان کبد، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرطان و کاهش قند خون است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه موارد مصرف این قارچ برای افراد مختلف متفاوت است، ادامه داد: درصورت عدم رعایت دوز مصرف اثرات جانبی و عوارض احتمالی در بردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار