لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آموزش مدارس

فرماندار شهرستان هریس گفت: از ظرفیت بالقوه و پتانسیل بالای فضای مجازی برای آموزش در مدارس استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، خاکپور فرماندار شهرستان هریس درجلسه شورای آموزش وپرورش به ظرفیت بالقوه و پتانسیل بالای فضای مجازی در ارائه آموزش مدارس و لزوم استفاده از این بستر اشاره کرد و گفت: برای بازدهی بیشتر این امر لازم است برای مناطق روستایی که مشکل عدم پوشش اینترنت دارند چاره اندیشی شود.

 خاکپور افزود: با توجه به این که مدارس از شنبه ۲۷ اردیبهشت بازگشایی شد و تا ۲۷ خرداد این امر ادامه دارد، از نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی خواست جهت پیشگیری از افزایش بیماری کرونا به صورت جهادی با آموزش و پرورش همکاری نمایند.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان هریس در ادامه گفت: شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش را به استفاده از فضای مجازی سوق داد و این امر نشانگر این است که در زمان بحران می‌توان از این بستر به نحو شایسته استفاده کرد.

او نیاز به گوشی هوشمند را، از نیاز‌های اساسی برای آموزش دروس در این ایام عنوان کرد و گفت: از ظرفیت  وجوهات  جمع آوری شده، زکات و کمک‌های خیرین برای تجهیز مدارس به این لوازم می‌توان استفاده کرد.

سامپور مدیر آموزش وپرورش منطقه به ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته در دوران تعطیلات کرونا پرداخت و گفت: مجموعه آموزش و پرورش از طرق مختلف تلاش کردند علیرغم تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشود.

او در ادامه به طرح شبکه آموزش دانش آموزی تحت عنوان شاد اشاره کرده و گفت: زیرساخت‌های این طرح برای آینده آماده می‌شود.

سامپور ، مشکل عدم وجود اینترنت در روستا‌ها و مشکل مالی خانواده‌ها برای تهیه گوشی هوشمند را از مشکلات پیشروی آموزش مجازی دانست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.