بهره مندی ۳۰ هزار دانش آموز روستایی آذربایجان شرقی ازطرح معلم یار

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برخورداری ۳۰ هزار دانش آموز مناطق محروم روستایی از آموزش‌های لازم در قالب طرح معلم یار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مراسم تجلیل از معلمان بسیجی جهادی و معلم یاران استان امروز در سالن اجلاس سپاه عاشورا برگزار شد.

جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به شیوع بیماری کرونا و وظایف آموزش و پرورش در این بحران گفت: معلمان استان به عنوان مجاهدان آموزشی با طرح ابتکاری استان در قالب طرح معلم یار، در دل روستا‌های دور افتاده که امکان دسترسی به اینترنت و آموزش‌های مجازی را نداشتند، آموزش‌های دانش آموزان را پیگیری کردند.

او با اشاره به همکاری هزار و ۷۰۰ فرهنگی استان در قالب طرح معلم یار خبر داد و گفت: همکاران فرهنگی آذربایجان شرقی بدون هیچ چشم داشت مالی، در این ایام به روستا‌های محروم استان که امکان دسترسی به فضای مجازی را نداشتند، اعزام شده و در مجموع ۳۰ هزار دانش آموز مناطق محروم روستایی از این طرح بهره‌مند شدند.

او طرح معلم یار را ابتکار آذربایجان شرقی و به منظور تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، معلمان اراده، انگیزه و علاقه خود در مدرسه واقعی را به مدارس مجازی انتقال داده‌اند.

پاشایی تعطیلی سه ماهه مستمر مدارس در طول سال تحصیلی را بی سابقه دانسته و گفت: در این مدت، معلمان استان با کار جهادی و پی گیری آموزش‌ها از پنج مسیر رسانه ملی، مدرسه مجازی، شبکه شاد، طرح معلم یار و توزیع درسنامه در روستا‌های محروم و دورافتاده اجازه ندادند تا چراغ تعلیم و تربیت خاموش شود.

او افزود: بعد از بازگشایی مدارس و از سرگیری فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس ادامه روشی، چون شاد یا همان شبکه آموزشی دانش آموزان برای آموزش و پرورش لازم است تا در تعطیلی‌ها به دلیل برودت و آلودگی هوا بتوان آموزش‌ها را ادامه داد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه امتحانات نهایی آماده است و به گونه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که به همت معلمان و به کارگیری تمامی ابزار‌ها و روش‌ها، تمامی محتوا‌های درسی آموزش داده شود.

سردار عابدین خرم  فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه ویژه معلمان بر ضرورت احیای این جایگاه تاکید کرده و افزود: جایگاه معلم به عنوان مرجع در جامعه است و اگر این گونه نباشد ظلم به نسل حاضر و آینده است.

 او افزود: منظور از جایگاه معلم فقط از لحاظ مادی و معیشتی نیست بلکه معلم محور جامعه دینی است و لازم است تا از طریق به کارگیری ظرفیت‌های هنری، جایگاه معلمان را بیش از پیش احیا کنیم.

او اصلی‌ترین میدان جنگ نرم دشمن را میدان آموزش و پرورش دانست و گفت: تمامی توطئه‌ها و جولانگاه دشمن در این حوزه است.

خرم افزود: اگر نظام اسلامی هدف متعالی دارد این هدف منطبق بر هدف تعلیم و تربیت است و این دو از هم جدایی ناپذیرند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به وظایف معلم در تراز انقلاب گفت: معلم در تراز انقلاب، درسی را برای دانش آموزان پیش بینی و طراحی می‌کند که جامعه‌ای با فضیلت به وجود آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.