رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: بیش از ۷۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات شورای اجرایی و بازرسی هلال احمر این شهرستان هستند.

بیش از ۷۰۰ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات شورای اجرایی و بازرسی هلال احمر نهاوندعلی کیانی، رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: انتخابات شورای اجرایی هلال احمر هر ۴سال یک بار برگزار می‌شود، تنها افراد ثبت سامانه شده اجازه نامزد شدن یا رای دادن را دارند.

او افزود: برای این دوره ۱۸ نفر برای شورای اجرایی و بازرسی ثبت کردند که ۴ نفر برای بازرسی،۱۴ نفر هم برای شورای اجرایی ثبت نام کرده اند که در پایان یک نفر برای بازرسی و ۴نفر برای شورای اجرایی در نهایت نیاز است.

کیانی بیان کرد: ۴ ایستگاه غربالگری کرونا با نیرو‌های داوطلب و امدادگر بصورت شیفت‌های روزانه هر اکیپ ۳ نفر، و روزانه ۳۵ نفر فعال بوده است، که بیش از ۸۰ هزار نفر با ۲۵ خودرو از ۱۶ اسفند تا ۱۳ فروردین غربالگری شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: هلال احمر هم اکنون ۲پایگاه ثابت فیروزان و موقت قلعه قباد را برای نوروز و زمستان فعال داریم، که ضرورت حوادث زمستاتی، گردنه نورآباد و تردد زائران کربلا این پایگاه موقت نیازمند تبدیل موقعیت موقت به دائم است.

او افزود: درمانگاه فعلی فیروزان فاقد آمبولانس و امکانات مورد نیاز است که در بحث زمان استاندارد تعریف شده، و البته جمعیت این شهر، تجهیز این اماکن برای حفظ و نجات جان مصدوم یا بیمار ضروری است تا زمانی که پایگاه امداد جاده‌ای قلعه قباد فعال نشود اگر حادثه‌ای در این مسیر (گردنه نوراباد) رخ دهد، زمان زیادی برای رسیدن به موقعیت از دست می‌رود.

کیانی با بیان اینکه شهرداری‌ها، بجز نهاوند تجهیزات نجات ندارند بیان کرد: برخی درخواست‌های ادارات و ارگان‌ها، نشان از بی اطلاعی آن‌ها نسبت به وظایف هلال احمر است، زیرا دستگاه‌های خدماتی برای مدیریت بحران باید تجهیز و آموزش دیده باشند، هلال احمر آمادگی این آموزش و تقویت تیم‌های مرتبط را حتی در روستا‌ها دارد.

او گفت: هم اکنون تنها ۶ تیم روستایی در شهرستان فعال است، و این لازمه فعال شدن تیم‌های روستایی است برخی روستا‌ها تیم‌ها را در حد چارت تشکیل داده اند، اما فعال نیستند و ضرورت فعال شدن تیم‌های روستایی است شورا‌های روستا و دهیاران بعنوان نماینده بحران باید پای کار بیایند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند افزود: سالانه هزار و ۵۰۰ نفر بصورت متوسط در دوره‌های کمک‌های اولیه، پایه داوطلبی، مخاطرات، عمومی امداد و نجات و تخصصی جستجو و نجات در جاده، کوهستان دوره آموزشی میبینند که فعلا بدلیل کرونا انجام نمی‌شود.

کیانی اضافه کرد: ۶۰ امدادگر فعال در شهرستان فعال هستند که با توجه به آموزش‌های ارائه شده، باید تعدادی چند برابر این رقم امدادگر فعال در رده‌های مختلف باشند در حوزه جوانان با جذب افراد زیر ۲۹سال در فعالیت‌های اجتماعی از جمله ضدعفونی شهر و روستا، کمک‌های اجتماعی، امدادی، مردمی انجام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.