زمان مطلوب برای کشت بهاره در استان مرکزی

کشاورزان استان مرکزی می‌توانند کشت بهاره از جمله چغندرقند، سبزی صیفی را شروع کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  عرب کارشناس هواشناسی کشاورزی استان مرکزی به کشاورزان توصیه کرد: کشت بهاره از جمله چغندرقند، سبزی صیفی را شروع و نسبت به آبیاری به موقع مزارع کلزا در مزارع غلات و باغات اقدام کنند.

عرب افزود: همچنین باید در مزارعی که پوره سن غلات مشاهده می‌شود نسبت به کنترل آفت سن مادر در ان مزارع که به نرم مبارزه رسیده باشند با مشاوره کارشناسان اقدام عاجل صورت گیرد.

او اضافه کرد:باید با پایش مزارع غلات آبی و دیم جهت بررسی چگونگی وضعیت زنگ زرد و در صورت مشاهده نسبت به کانون کوبی اقدام شود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: باید مبارزه با آفات درختان میوه از جمله شته‌ها،تریپس ها، لیسه‌ها پسیل‌ها با استفاده از سموم توصیه شده صورت گیرد.

او ادامه داد: جهت جلوگیری از طغیان آفات و بیماری‌ها باید دما و رطوبت گلخانه‌ها کنترل شود.

هواشناسی با اعلام هشدار سطح زرد پیش بینی کرده رشد ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق در برخی از نقاط استان مرکزی از بعدازظهر امروز آغاز و در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مقداری تشدید خواهد شد و مناطق بیشتری از استان مرکزی شاهد رگبار و رعدوبرق خواهند بود و احتمال افزایش موقتی سرعت باد و بارش تگرگ طی این مدت دور از انتظار نمی‌باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.