آخرین خبر‌ها درباره شیوع کووید-۱۹ در جهان/ لغو محدودیت‌های کرونایی در برخی کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری

اخبار مربوط به شیوع جهانی کرونا، تعداد مبتلایان و محدودیت‌های ایجاد شده در پی شیوع این ویروس را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۸۹۳ هزار و ۲۶۰ نفر افزایش یافته است.همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۲۰ هزار و ۱۷۳ نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۹۲ تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می‌شود. در برخی کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری، محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.

آمریکا، روسیه، اسپانیا، برزیل، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

روسیه تهدید ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از سازمان جهانی بهداشت را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کرد.

۴ سال پیش
مرز کانادا و آمریکا برای ۳۰ روز دیگر بسته خواهد ماند

به گفته مقامات آمریکا و کانادا، دو کشور توافق کرده‌اند که محدودیت‌های تردد در مرز بین دو کشور را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کنند. به گفته مسئولان دو کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا، مرز کانادا و آمریکا تا ۲۱ ژوئن بسته باقی خواهد ماند.

این محدودیت‌ها در ۱۸ مارس وضع شد و یک بار در ماه آوریل تمدید شد.

۴ سال پیش
۳ سال حبس یا جریمه ۵۵ هزار دلاری برای نزدن ماسک در قطر

مقامات قطری هشدار دادند هر فردی که بدون ماسک در اماکن عمومی حضور یابد به حبس تا ۳ سال و یا جریمه نقدی تا ۲۰۰ هزار ریال (معادل ۵۵ هزار دلار آمریکا) محکوم خواهد شد.

۴ سال پیش

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد با مبتلا شدن یک هزار و ۲۲ نفر از شهروندان ترکیه‌ای به بیماری کرونا در شبانه‌روز گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۵۱ هزار و ۶۱۵ نفر افزایش یافت.

همچنین شمار جانباختگان این بیماری در ترکیه نیز با مرگ ۲۸ بیمار دیگر به ۴ هزار و ۱۹۹ نفر رسید.

۴ سال پیش

با شناسایی ۱۳۱ نفر دیگر مبتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان آمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۳ هزار و ۵۱۸ نفر افزایش یافت.

همچنین با مرگ یک نفر دیگر براثر کرونا در این کشور، مجموع جان باختگان براثر کرونا نیز به ۴۱ نفر رسید.

۴ سال پیش

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این سازمان به تلاش برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

وی افزود آمریکا با خودداری از حمایت کامل از قطعنامه‌ای درباره این همه‌گیری، بار دیگر جنجال به پا کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما بیش از هرکس خواهان مسئولیت پذیری هستیم. ما برای هماهنگ کردن واکنش جهانی (به شیوع ویروس کرونا)، به فراهم کردن رهبری راهبردی ادامه خواهیم داد.»

۴ سال پیش
اولین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی امارات به اسرائیل انجام شد

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد این شرکت یک محموله حاوی کمک‌های پزشکی را از امارات به سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتقل کرده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی امارات مدعی شد این محموله را برای کمک به فلسطینیان به اسرائیل منتقل شده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز با تایید این خبر اعلام کردند امروز برای اولین بار یک هواپیمای باری اماراتی در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در ۲۴ گذشته آزمایش کرونای ۷۲۰ نفر از شهروندان این کشور مثبت اعلام شد و تعداد کل مبتلایان به ۱۳ هزار و ۴۸۴ نفر افزایش پیدا کرد.

همچنین در این مدت با جان باختن ۱۴ نفر دیگر تعداد قربانیان مصری این ویروس به ۶۵۹ نفر افزایش یافت.

با بهبودی ۳۰۲ نفر تعداد کل بهبودیافتگان تا کنون به ۳ هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

معاون اجرایی رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا هفته آینده طرح یک تریلیارد یورویی خود را برای گذر از بحران کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی کشور‌های زیان دیده بر اثر شیوع این ویروس کشنده ارائه خواهد کرد.

۴ سال پیش
هشدار منوچین درباره آسیب دائمی به اقتصاد آمریکا

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه با شرکت در نشست کمیته بانکداری سنا با موضوع نحوه مدیریت اقتصادی آمریکا در همه‌گیری کرونا با حضور «جروم پاول»، رئیس بانک مرکزی این کشور، هشدار داد که اگر ایالت‌ها تعطیلی مشاغل را تمدید کنند ممکن است اقتصاد آمریکا هرگز به طور کامل بهبود نیابد.

۴ سال پیش

شرکت کنندگان در نشست مجازی سالانه سازمان جهانی بهداشت با تصویب قطعنامه‌ای به تحقیقات بی طرفانه و مستقل و ارزیابی جامع درباره نحوه واکنش جهانی به بیماری کرونا رای مثبت دادند.

در این قطعنامه درخواست شده است تحقیقات درباره ارزیابی رفتار و واکنش سازمان جهانی بهداشت درباره همه‌گیری کرونا انجام شود.

این قطعنامه همچنین خواستار تامین نیاز همه کشور‌ها برای دسترسی به دارو‌ها و واکسن احتمالی علیه ویروس کرونا شده است.

۴ سال پیش

ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا اعلام کرد تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۲۲۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسیده است.

همچنین در شبانه‌روز گذشته با جان باختن ۱۶۲ بیمار کرونا شمار قربانیان نیز به ۳۲ هزار و ۱۶۹ نفر افزایش یافت.

تعداد کل بهبود یافتگان از بیماری کرونا در ایتالیا نیز به ۱۲۹ هزار ۴۰۱ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۲ هزار و ۵۰۹ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و تعداد متبلایان به ویروس کشنده کرونا در این کشور به ۵۹ هزار و ۸۵۴ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که با جان باختن ۹ نفر دیگر در این کشور به خاطر کرونا شمار قربانیان به ۳۲۹ نفر رسید؛ همچنین ۳۱ هزار و ۶۳۴ نفر نیز بهبودی خود را به دست آورده اند.

۴ سال پیش
افزایش ۷۰ درصدی نرخ بیکاری در انگلیس طی ماه آوریل

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد شمار افرادی که برای دریافت مزایای بیکاری در این کشور ثبت‌نام کرده‌اند به ۲.۱ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این آمار، ۸۵۶ هزار و ۵۰۰ نفر در طول ماه آوریل در انگلیس برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

این آمار به معنای آن است که نرخ بیکاری ماهانه در انگلیس به حدود ۷۰ درصد رسیده که بیشترین رقم از دهه ۱۹۷۰ تاکنون به شمار می‌رود.

انگلیس جایگاه پنجم را در میان کشور‌های جهان از نظر شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.

این کشور همچنین بیشترین شمار قربانیان ویروس کرونا را در میان کشور‌های اروپایی دارد؛ تاکنون ۲۴۶ هزار و ۴۰۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۴ هزار و ۷۹۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش
جریمه ۲۵۴ دلاری عدم استفاده از ماسک در مصر

دفتر نخست‌وزیری مصر اعلام کرد همه کارمندان کارگران و مشتریان بازارها، مغازه‌های تجاری، نهاد‌های دولتی و خصوصی، بانک‌ها و مسافران وسایل نقلیه عمومی موظف به استفاده از ماسک هستند و متخلفان ۴ هزار جنیه مصری (معادل تقریبی ۲۵۴ دلار) جریمه خواهند شد.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با مثبت شدن آزمایش کرونای ۲۳ نفر در این کشور در شبانه‌روز گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۹۵۴ نفر رسیده است.

این در حالی است که ۲۵۱ نفر از مبتلایان به این ویروس در لبنان بهبود یافتند و ۲۶ نفر هم جان خود را از دست داده اند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور با ثبت هزار و ۶۳۷ مورد جدید به ۳۵ هزار و ۶۰۶ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۵ میلیون نفر نزدیک می‌شود

با ابتلای ۲۳ هزار و ۶۱۹ تن به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان کرونا تا امروز سه شنبه به مرز ۵ میلیون نفر نزدیک شده است.

در حال حاضر، شمار مبتلایان کرونا ۴ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۴۳ تن اعلام شده است که این رقم در هر ثانیه افزایش می‌یابد.

۴ سال پیش
آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

او افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

جهانپور تصریح کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

او بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۱۱۹ نفر رسیده است و خوشبختانه تاکنون ۹۷ هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور ادامه داد: ۲۶۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۷۱۶ هزار و ۱۷۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۴ سال پیش
نخست وزیر روسیه پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد

«میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه که اوایل ماه جاری میلادی به کووید-۱۹ مبتلا و به بیمارستان منتقل شده بود، بهبود یافت و امروز سه‌شنبه از بیمارستان مرخص شد.

۴ سال پیش

در بیست‌وچهار ساعت گذشته در افغانستان ۵۸۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به هفت‌ هزار و ۶۵۳ نفر رسید. همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته پنج نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان باختند و شمار فوتی‌ها در مجموع به ۱۷۸ نفر رسید.

۴ سال پیش

طی شبانه‌روز گذشته ۹ هزار و ۲۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در مناطق مختلف روسیه شناسایی شد و شمار کل مبتلایان به ۲۹۹ هزار و ۹۴۱ نفر رسید.

همچنین با جان باختن ۱۱۵ نفر دیگر، تعداد موارد فوتی به ۲ هزار و ۸۳۷ نفر افزایش یافت.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۹۲۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شدند تا مجموع بهبودیافتگان نیز به ۷۶ هزار و ۱۳۰ نفر برسد.

۴ سال پیش

ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد از مسافران فرانسوی و افراد دارای اقامت دائم فرانسه که قصد دارند از کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا وارد فرانسه شوند درخواست می‌شود از روز چهارشنبه ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) به طور «داوطلبانه» به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

او در مصاحبه با شبکه فرانسوی «ال ث ئی» گفت «از روز چهارشنبه‏، ما از فرانسوی‌ها و کسانی که مقیم فرانسه هستند و از خارج از اتحادیه اروپا به فرانسه بر می‌گردند می‌خواهیم به طور داوطلبانه خود را قرنطینه کنند».

۴ سال پیش
هشدار دیده‌بان حقوق‌بشر درباره شیوع کرونا در زندان مرکزی قطر

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر درباره شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی قطر هشدار داد.

دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد: بیماری کرونا در زندان مرکزی قطر شیوع پیدا کرده است. این سازمان حقوقی افزود: با توجه به انتشار ویروس کووید-۱۹ در زندان مرکزی در دوحه قطر مسئولان زندان‌ها باید تدابیر فوری برای حمایت بیشتر از زندانیان و کارمندان زندان‌ها اتخاذ کنند.

دیده بان حقوق‌بشر همچنین ادامه داد: مقامات قطر نیز باید تعداد زندانیان را کاهش دهند تا فاصله اجتماعی در زندان‌ها رعایت شود و به هر یک از زندانیان باید خدمات بهداشتی مناسب ارائه شود.

۴ سال پیش

اسپانیا همچنان به روند لغو تدریجی قرنطینه ادامه می‌دهد. در اسپانیا ۷۰ درصد مردم این کشور می‌توانند آزادانه در کشور تردد کنند. اما مادرید و بارسلونا همچنان از این لغو قرنطینه محروم هستند. آمار مرگ و میر روزانه ناشی از ابتلا به کووید -۱۹ در روز دوشنبه به ۵۹ نفر رسید که پایین‌ترین آمار طی دو ماه گذشته است.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت دولت فلسطین در رام‌الله از ابتلای ۵ فلسطینی دیگر به ویروس کرونا خبر داد. یکی از مبتلایان کودکی ۲ ساله است.

به این ترتیب شمار فلسطینیان مبتلا به کرونا در کرانه باختری، قدس و نوار غزه تا این لحظه به ۵۶۵ نفر افزایش یافت.

تاکنون ۴ فلسطینی بر اثر کرونا فوت شده‌اند.

۴ سال پیش

آلمان با ۱۷۷ هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین ۸ هزار و ۱۲۳ مورد فوتی در رتبه هشتم کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

۴ سال پیش

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر و مجموع قربانیان ویروس کووید-۱۹ در این کشور ۹۱ هزار و ۹۸۱ نفر گزارش شده است.

نیویورک همچنان با ۳۶۱ هزار و ۲۶۶ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۴۸۰ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکاست.

۴ سال پیش

شورای علمی-فقهی وزارت اوقاف سوریه در بیانیه‌ای از لغو مراسم اقامه نماز جماعت عید فطر در مساجد این کشور در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این تصمیم نماز عید فطر به صورت جماعت در مساجد سوریه برگزار نمی‌شود. مصر و الجزایر هم پیش از این چنین تصمیمی گرفته بودند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت سوریه، تاکنون ثبت ۵۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ سه نفر در مناطق تحت کنترل دولت سوریه تایید شده است.

۴ سال پیش

وزیر امور داخلی منطقه کردستان در شمال عراق از اجرای فراگیر مقررات منع رفت و آمد در سراسر این منطقه در روز‌های تعطیلات عید فطر خبر داد.

وزارت امور داخلی منطقه کردستان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد مقررات منع آمد و شد در همه استان‌ها و شهرستان‌های این منطقه از روز نخست عید فطر و به مدت ۷۲ ساعت اجرا خواهد شد.

وزارت امور داخلی منطقه کردستان در این بیانیه از اعمال مجازات برای کسانی که از مقررات سرپیچی و آن را نقض کنند، خبر داد، اما ماهیت این مجازات‌ها را مشخص نکرد.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت مکزیک از دو هزار و ۴۱۴ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در مکزیک به ۵۱ هزار و ۶۳۳ مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین از ۱۵۵ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا در مکزیک خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد فوتی در مکزیک به پنج هزار و ۳۳۲ مورد رسید.

۴ سال پیش

بر اساس آمار و ارقام رسانه‌های استرالیا، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا به یکصد نفر رسید.

۴ سال پیش

در ۲۴ ساعت گذشته در برزیل ۱۳ هزار و ۱۴۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و شمار مبتلایان به ۲۵۴ هزار و ۲۲۰ نفر رسید. در شبانه روز گذشته ۶۷۴ نفر نیز جانشان را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و تعداد تلفات در این کشور به ۱۶ هزار و ۷۹۲ نفر رسید.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار