آخرین خبر‌ها درباره شیوع جهانی ویروس کرونا، تعداد مبتلایان و تحولات مربوط به آن را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (یکشنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۹۶ نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۷۴ تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می‌شود.

آمریکا، اسپانیا، روسیه، انگلیس، برزیل، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ قرار دارند.

جدیدترین خبر‌ها درباره وضعیت کشور‌های آلوده به ویروس کرونا و شمار مبتلایان جهانی را در زیر بخوانید:

در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۱۴۲ نفر دیگر به ویروس کرونا در انگلیس آلوده شده اند و تعداد کل مبتلایان در این کشور به بیش از ۲۴۳ هزار نفر رسید.

در این مدت ۱۷۰ نفر دیگر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند و شمار قربانیان نیز به بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است.

 

۴ سال پیش
نارضایتی مردم انگلیس در مواجهه دولت با بحران کرونا

بر اساس نظرسنجی روزنامه آبزرور، ۴۲ درصد از شهروندان انگلیس از نحوه مدیریت کرونا توسط دولت بوریس‌جانسون، نخست‌وزیر این کشور ناراضی هستند.

اواخر ماه مارس (اواسط فروردین) میزان رضایت مردم انگلیس از دولت این کشور در مقابله با بحران کرونا  ۴۲ درصد بوده است؛ این در حالی است که هم اکنون تنها ۳۹ درصد مردم انگلیس از این نحوه مدیریت راضی هستند.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت فرانسه از جان باختن ۴۸۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۷۹ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.

آمار قربانیان این ویروس در فرانسه نیز به ۲۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
وزیر خدمات انسانی آمریکا: ازدحام‌های کنونی با وجود خطر کرونا، بخشی از آزادی است

الکس ایزار، وزیر بهدشات و خدمات انسانی آمریکا درباره ازدحام‌های کنونی در این کشور با وجود خطر ویروس کرونا مدعی شد که این هم «بخشی از آزادی» در آمریکا است.

در بسیاری از ایالت‌ها در سراسر آمریکا محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته است. بازگشایی رستوران و کافی‌شاپ‌ها با ظرفیت محدود از جمله اقداماتی بوده که طی هفته‌های اخیر در برخی از ایالت‌های آمریکا انجام شده است.

۴ سال پیش

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به ۲۲۵ هزار و ۴۳۵ نفر رسیده است.

در شبانه‌روز گذشته با فوت ۱۴۵ بیمار کرونایی شمار قربانیان این ویروس نیز به ۳۱ هزار و ۹۰۸ نفر افزایش یافت.

همچنین تعداد کل بهبود یافتگان به ۱۲۵ هزار ۱۷۶ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
کاهش محدودیت‌های کرونایی در لبنان از فردا

حسان دیاب، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد بحران کرونا برای مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت و ممکن است موج دوم آن از پیک اول آن نیز شدیدتر باشد.

نخست‌وزیر لبنان افزود از فردا برخی از محدودیت‌های کرونایی برداشته می‌شود.

۴ سال پیش

عربستان امروز از شناسایی ۲۷۳۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در عربستان به ۵۴۷۵۲ نفر رسید.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر بر اثر کرونا در این کشور جان باختند و تعداد کل قربانیان به ۳۱۲ نفر رسید.

۴ سال پیش

وزارت صحت افغانستان امروز اعلام کرد ۲۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور شناسایی شده‌اند و ۲ نفر نیز در این مدت جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. به این ترتیب، تاکنون بر اساس آمار رسمی شمار مبتلایان به کووید۱۹ در افغانستان به ۶ هزار و ۶۶۴ نفر و شمار جان‌باختگان به ۱۶۹ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
مرگ ۸۷ نفر دیگر در اسپانیا بر اثر ابتلا به کرونا

وزارت بهداشت اسپانیا روز یکشنبه از مرگ ۸۷ نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد و اعلام کرد شمار قربانیان کرونا برای نخستین بار در دو ماه گذشته کمتر از ۱۰۰ نفر بوده است.

شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده و شمار مبتلایان از ۲۳۰ هزار و ۶۹۸ نفر به ۲۳۱ هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

یک مقام نیروی دریایی آمریکا گفت هشت ملوان دیگر در ناو هواپیمابر تئودور روزولت، تست کرونای مثبت داشته‌اند، این تعداد از مبتلایان علاوه بر ۱۳ ملوانی است که ماه گذشته به کرونا مبتلا شده بودند.

۴ سال پیش

تیم مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد شمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۸۱ هزار و ۷۵۲ نفر رسیده و شمار جانباختگان نیز با ۹۴ مورد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به دو هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است.

۴ سال پیش
ابتلای حدود ۵ هزار هندی به ویروس کرونا در یک روز

مقامات هند اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده و ۴ هزار و ۹۰۰ مورد جدید ابتلا ثبت شده؛ بدین ترتیب آمار کل مبتلایان به ۹۰ هزار و ۹۲۷ رسیده است. همچنین با جان باختن ۱۰۳ مورد جدید تعداد کل قربانیان به ۲ هزار و ۸۷۲ مورد افزایش یافت.

۴ سال پیش

وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد ابتلای ۴۰ هزار و ۱۵۱ نفر به کرونا در این کشور به تایید رسیده است و ۸۷۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۵۲ نفر در پاکستان مبتلا به کرونا شده اند و ۳۹ نفر جان باخته اند.

۴ سال پیش
الزامی شدن استفاده از ماسک در قطر

شورای وزارتی قطر اعلام کرد از امروز (یکشنبه) استفاده از ماسک برای تمامی افرادی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند الزامی است و در صورت تخلف، زندان و جریمه مالی که ممکن است به ۵۵ هزار دلار نیز برسد در انتظار آنان است.

۴ سال پیش

کمیسیون ملی بهداشت چین از ثبت ۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. 

این مرکز دولتی چین همچنین اعلام کرد، در این مدت هیچ مورد جدید فوت بیماران مبتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است.

با احتساب موارد جدید، شمار کل مبتلایان به کرونا در چین به ۸۲،۹۴۷ افزایش یافته و تعداد قربانیان در عدد ۴۶۳۴ ثابت مانده است.

۴ سال پیش

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد افشاندن مواد ضدعفونی کننده در خیابان‌ها که در برخی کشورها انجام شده است، ویروس کرونا را از بین نمی‌برد و حتی سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

۴ سال پیش

موسسه رابرت کخ آلمان روز یکشنبه اعلام کرد شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با ۵۸۳ مورد افزایش به ۱۷۴ هزار و ۳۵۵ نفر رسیده است. بنا بر اطلاعات این موسسه، شمار جان‌باختگان کرونا نیز در آلمان ۳۳ نفر افزایش داشته و به هفت هزار و ۹۱۴ نفر رسیده است.

۴ سال پیش

مقامات دولتی مکزیک اعلام کردند، از ۴۷ هزار و ۱۴۴ مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور تاکنون ۵ هزار و ۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش

براساس آمار رسمی مقامات دولتی برزیل، تاکنون ۱۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

۴ سال پیش

شمار پرسنل وزارت دفاع روسیه که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به ۳ هزار و ۳۰۰ تن رسید.

۴ سال پیش

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، به ۱۷۹ هزار و ۷۳۷ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۷ هزار و ۶۲۵ تن افزایش یافته است.

۴ سال پیش

مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۷۷۳ نفر و مجموع قربانیان آن به ۹۰ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده است. ایالت نیویورک با ۳۵۸ هزار و ۹۹ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۱۳۴ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zabanderaz
۲۳:۵۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگویند به یاری( خدا) کرونا را شکست میدهیم
کورباطن، ا گر خدا میخواست کرونا شکست بخورد پس چرا این بلای آسمانی را نازل کرد .خدا کرونا را امر کرد که گوش ما ادمها را بپیچاند و به ماگوشزد کند که ببین چقدر ضعیف وکم جنبه ای که از ترس یک ویروس ذره بینی به زمین وزمان پناه میبری. پس ظلم نکن وبه طبیعت احترام بگذار.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها میراث آقای روحانی واسه ما کووید و گرونی خواهد بود. بار خودشون و آقازاده هاشون رو هم که تا آخر عمر بستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نترسید سالی دیگه کوویدنوزده میشه کوویدبیست یعنی به سال دیگه هم میکشه!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه العان یال چنده همین العان سال ۲۰۲۰ هستش
آخرین اخبار