ساخت هشت مرکز آموزش شبانه‌روزی در سیستان و بلوچستان

رخشانی گفت: هشت مرکز شبانه روزی با هدف کاهش آمار ترک تحصیل و جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل این استان به همت خیران بزودی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه نرخ ترک تحصیل در سیستان و بلوچستان در مقاطع دوره ابتدایی کمتر، متوسطه اول بیشتر و در متوسطه دوم به اوج خود می‌رسد ساخت و توسعه مراکز شبانه روزی می‌تواند به کاهش این موضوع کمک شایانی کند.

او ادامه داد: موضوع ترک تحصیل متاثر از مولفه‌های مختلفی نظیر شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم برخی مناطق سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش و پرورش همه ساله با اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم بازمانده که با همکاری مدیران، معتمدان محلی و شورا‌های اسلامی انجام می‌شود سعی در جذب تمام کودکان داشته تا شرایط ادامه تحصیل را برای آنان فراهم کند.

او بیان کرد: افزون‌بر ۱۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ تاکنون جذب کلاس‌های درس شده‌اند که این امر نشان دهنده این است که آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی انجام داده تا مبادی بی‌سوادی بسته شود.

رخشانی ابراز امیدواری کرد که با حضور موثر خیران در عرصه‌های مختلف بویژه حوزه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی و پرورشی در سایه همدلی و همگرایی فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی برای فرزندان این دیار فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار