نجات ۵ صیاد از امواج ۵ متری

۵ صیاد چالوسی که برای صید ماهی به دریا رفته و گرفتار امواج ۵ متری شده بودند از مرگ نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی‌اصغر صادقی مسئول جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ۵ ماهیگیر محلی که دیشب و در حالی که دریا مواج و وطوفانی بود با تجهیزات ساده برای صید ماهی به دریا رفته بودند در دریای طوفانی گرفتار امواج سهمگین شدند.

او افزود: شناور ناجی ۶ بندر نوشهر پس از دریافت گزارش مردمی عملیات جستجو و نجات دریایی را آغاز کرد و پس از ۲ ساعت به محل حادثه رسید.

مسئول جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: گروه نجات دریایی در حالی به سانحه دیدگان رسید که ارتفاع موج به ۵ متر می‌رسید و وزش باد شدید نیز شرایط را برای این ۵ ماهیگیر سخت کرده بود.

بیشتر بخوانید: نجات دریانورد سانحه دیده از فاصله ۱۲ هزار کیلومتری

صادقی با بیان اینکه هر ۵ ماهیگیر سانحه دیده با همکاری همیاران ناجی مناطق نوشهر و چالوس به سلامت به ساحل منتقل شدند، از دریانوردان و مالکین شناور‌ها خواست به اخطاریه‌های هواشناسی دریایی که روزانه از طریق کانال ۱۸ و ۶۹ VHF توسط MRCC نوشهر اعلام می‌شود، توجه کرده و از تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی جدا خودداری کنند.

او از مردم نیز خواست در صورت وقوع هرگونه سانحه دریایی در سواحل استان مازندران، از طریق شماره ۱۵۵۰ با مرکز امداد و نجات دریایی بندر نوشهر تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار