خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با برشمردن ورزش بعنوان پدیدهای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت وشکوفایی استعدادها دارد، گفت: زمینه سازی دستیابی به اهداف مرتبط با سلامت در مدارس مجازی برای دانش آموزان دختر وپسر با نیازهای ویژه استان فراهم شده است.
رنجبر با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی واجرای برنامههای پیشگیری از کم تحرکی دانش آموزان گفت: فعالیت های ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانش آموز باشد، قابلیت تمرین در محیط خانه را داشته باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
او با بیان اینکه فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، افزود: به منظور گسترش ورزش، ایجاد انگیزه وحفظ نشاط و شادابی دانش آموزان درس تربیت بدنی به عنوان جزئی لاینفک از نظام آموزش و پرورش مانند سایر دروس در ایام تعطیلات در مدارس مجازی مورد توجه است.
رنجبربا بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآورشد: انجام فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی به ویژه فعالیتهای ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه میباشد.
او با تأکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روحی ناشی از معلولیت به آنها کمک میکند که مهارتهای زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندیهای خود را به نمایش بگذارند.
انتهای پیام/ع