کارگاه‌های صنایع دستی استان بوشهر پس از یک دوره کاهش یا توقف فعالیت به علت شیوع کرونا، کار خود را از سر گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا کارگاه‌های صنایع دستی استان برای پیشگیری از شیوع این بیمای مانند دیگر مشاغل تعطیل شدند.

لیلا رحیمی افزود: صنعتگران بوشهری در دوران کرونایی هم بیکار ننشستند و کارگاه‌های متمرکز را به صورت خانگی اداره کردند و انفرادی به تولید محصول پرداختند تا هم نیاز بازار فروش صنایع دستی فراهم شود و هم زیان در این حوزه کمتر شود.

او ادامه داد: کارگاه‌هایی را در استان داشتیم که به کمک نیرو‌های بهداشت و درمان استان آمدند و در زمینه تولید و تهیه ماسک فعال شدند که یکی از آن‌ها، کارگاه عبا بافی در روستای ملی عبا بافی یعنی بُحِیری دشتی بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر عنوان کرد:  این کارگاه امروز پس از ۹۸ روز تعطیلی و فعالیت در زمینه تهیه ماسک، دوباره با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی تولید خود را در رشته عبا بافی از سر گرفت.

رحیمی گفت: با شیوع ویروس کرونا و ماندگاری این بیماری در جامعه در حال تدوین برنامه‌هایی هستیم تا در کنار تولید صنایع دستی، شاهد نوآوری هم در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.