این روزها که کرونا کسب و کار خیلی‌ها را از رونق انداخته، فضای مجازی به کمک بهبود شرایط کار برای برخی افراد از جمله صنعتگران دستی آمده است.

فضای مجازی ظرفیتی برای فروش صنایع دستی در بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی است.

لیلا رحیمی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور معاونت صنایع دستی استان اقدام‌های پیشگیرانه خود را در این زمینه با تعطیلی کارگاه‌های تولیدی، دوره‌های آموزشی و همچنین نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش محصولات آغاز کرد و رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری را در دستور کار خود قرار داد.

او ادامه داد: نیاز بود راهکار‌هایی برای جبران خسارت صنعتگران و معرفی و فروش آثار آنان در نظر گرفته شود که یکی از این راه‌ها استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی بود.

معاون صنایع دستی بوشهر بیان کرد: بر همین اساس، از طریق صفحه اینستاگرام نگارخانه این معاونت، محصولات صنعتگران را معرفی کردیم و همچنین با هماهنگی با مجموعه استانداری در حوزه بانوان و شورای اداری استان موضوع تهیه هدایای نوروزی صنایع دستی را مطرح و صنعتگرانی را در این زمینه به آنان معرفی کردیم.

رحیمی به تولید ماسک در سه کارگاه صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها با ظرفیت تولید روزانه ۴۵۰۰ عدد بر اساس ضوابط دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر اقدام‌های معاونت صنایع دستی بود تا هم در جلوگیری از انتشار کرونا سهیم باشیم و هم بخشی از زیان صنعتگران هم استانی جبران شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.