مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پزشکانی که نسخه نویسی الکترونیک در استان داشتند بیش از ۳ برابر پارسال شده اند.

افزایش ۳ برابری مشارکت پزشکان استان همدان در طرح نسخه الکترونیکیسعیدفرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تا پارسال ۷۰ پزشک استان نسخه نویسی الکترونیک داشتند و با شیوع ویروس کرونا استقبال پزشکان هم از نسخه نویسی الکترونیک افزایش یافت و هم اکنون ۱۸۷ پزشک استان نسخه نویسی الکترونیک دارند.

فرجی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته سازمان بیمه، بسترسازی الکترونیک همه مراکز بیمارستانی و بستری را فراهم کرده است افزود: در نسخه نویسی الکترونیک بدون نیاز به دفترچه و با استفاده از اطلاعات موجود در پرونده بیماران همه کار‌های پذیرش، درمان، بستری، دریافت دارو از همه داروخانه‌ها و ترخیص انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: پذیرش الکترونیک و رسیدگی آنلاین نسخ، کنترل تداخلات دارویی، رعایت اصول علمی و بیمه‌ای در سامانه و جلوگیری از خطا‌های تجویز و نسخه‌پیچی اشتباه از مزایای اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

این مسئول گفت:  تاکنون ۸ هزار و ۷۰۰ نسخه الکترونیکی در استان همدان ثبت شده است.

فرجی با اشاره به اینکه به منظور تحقق دولت الکترونیک این طرح در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است گفت: در این طرح پزشکان نسخ خود را برای هر بیمار در سامانه مربوطه وارد می‌کنند و بیمار با دریافت کد مخصوص به داروخانه‌هایی که این طرح در آن‌ها اجرا می‌شود مراجعه و داروی خود را دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.