آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در صورت تامین ۷ میلیارد تومان اعتبار، تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: این آزمایشگاه که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده ۸۵ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته قول مساعد داده است که در صورت تکمیل شدن ساختمان این آزمایشگاه ۱۲ تا ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیزات این آزمایشگاه تخصیص دهد.

اصغر زاده با بیان اینکه راه اندازی این آزمایشگاه می‌تواند کمک خوبی به مقابله با بیو تروریسم و توسعه صادرات خراسان جنوبی کند گفت: در آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تمام بیماری‌ها به صورت تخصصی کنترل و بررسی می‌شوند.


بیشتر بخوانید : آغاز طرح پایش بیماری‌های زنبور عسل در زنبورستان‌ها



مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: این آزمایشگاه می‌تواند در زمینه کنترل بیماری‌های تخصصی دام، طیور، آبزیان و شتر بسیار تاثیر گذار باشد و به تامین سلامت مردم کمک کند.

او با تاکید بر رونق بخشی به صادرات خراسان جنوبی با راه اندازی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه، صادرات مرغ منجمد، فرآورده‌های شتر، لبنیات و دامی در استان به صورت مستقیم انجام می‌شود.

هم اکنون دامپزشکی خراسان جنوبی در هر شهرستان یک آزمایشگاه دارد و در بیرجند نیز یک آزمایشگاه دولتی و یک آزمایشگاه خصوصی فعال است که آزمایش‌های معمولی را در زمینه دام، طیور و آبزیان انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.