رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار سزارین در استان کردستان را کمتر از میانگین کشوری آن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی در کمیته دانشگاهی برنامه ترویج زایمان طبیعی،گفت: با توجه به شاخص سزارین در سال ۹۸ از دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها در زمینه کاهش زایمان سزارین نام برده شد.

اودر ادامه به ارتقا عوامل مؤثر در زمینه کاهش زایمان سزارین در استان کردستان اشاره کرد و با توجه به متفاوت بودن افراد در پذیرش آموزش‌ها، گفت: با توجه به مخاطب باید، آموزش‌های گزینش شده و هوشمند ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در مواجه شدن با درد‌های جسمانی عکس العمل افراد متفاوت است، عنوان کرد: ۸۰ درصد از افراد پذیرش درد را دارند و دیگر افراد باید برای پذیرش درد آموزش‌های لازم ارائه شود.

او از معاونت بهداشتی خواست پکیج جدید برای آموزش ماما‌های مراکز درمانی جهت آموزش مادران باردار در سطوح اولیه برای ارتقا و افزایش زایمان‌های بی درد را در دسترس قرار دهند.

رضاعی با بیان اینکه آمار سزارین در کردستان کمتر از میانگین کشوی است، بیان کرد: درصد شاخص سزارین در سال گذشته در کشور ۵۰/۵ درصد، در حالی که در استان کردستان این میزان ۳۳/۹ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.