به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپچت یک یادداشت شخصی غیرعادی به کارمندان ارسال کرد که درمورد وقایع چند هفته گذشته است. بسیاری از مارکها به مناسبت قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس و اعتراضات جهانی که در پی آن صورت گرفت، نشان دادند که همبستگی خود را با جامعه سیاه و متحدانشان حفظ کردهاند، اما تعداد کمی از مدیرعاملها، همانطور که اشپیگل انجام داد، در مورد تأثیر امتیاز خود و سپس خواستار جبران خسارات برای افراد سیاه قدم بردارد.
بیشتر بخوانید: جک دورسی پیش از حذف پست خشونتآمیز ترامپ از تصمیمات ما باخبر بود
یادداشت اشپیگل، که بعدا توسط اسنپ علنی شد، همچنین در حالی پیش آمد که شرکتهای بزرگ اجتماعی در مورد آنچه پستهای خصمانه دونالد ترامپ، به طور فزایندهای درباره رأیگیری از طریق نامه پستی و معترضین مسالمت آمیز، انجام میدهند، آمدند. توییتر برای افزودن برچسب به یک مجموعه از توییتها، حرکت کرد و دیگران را در پشت اخطار «شکوه خشونت» پنهان کرد. فیسبوک تقلا کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت هیچ اقدامی انجام ندهد و این باعث شد تا اوایل این هفته صدها نفر از کارمندان بطور مجازی فعالیت کنند. پس از همه این جریانها روز چهارشنبه، اسنپ وارد این رقابت شد و اعلام کرد که تبلیغات بخش ترامپ را در بخش Discover خود متوقف خواهد کرد.
اشپیگل درباره این تصمیم اظهار نظری نکرد، اما تیم روابط عمومی وی با اشاره به یادداشت یکشنبه خود به این قسمت اشاره کردند: در مورد اسنپچت، ما به سادگی نمیتوانیم حسابهایی را در آمریکا ایجاد کنیم که با افرادی که خشونت نژادی را تحریک میکنند، ارتباط برقرار کنند، خواه این کار را انجام دهند یا از بستر ما استفاده کنند. پلتفرم محتوای Discover ما یک سکوی سرپرستی است، جایی که ما تصمیم میگیریم چه چیزی را تبلیغ کنیم. ما بارها و بارها در مورد تلاش سخت برای تأثیرگذاری صحبت کردهایم و صحبت را با مطالبی که در اسنپچت تبلیغ میکنیم پیش خواهیم برد.
آزادی دستیابی مجموعه متفاوتی از سؤالات را برای تیمهای سیاسی و مدیران سکویی که باید از طریق آن فکر کنند، ایجاد میکند. سؤال میکند که از چه راههایی میتوان سوء استفاده کرد، خواسته یا ناخواسته، دنبالکنندههای جدید را برای شخصی یا یک ایدئولوژی جذب میکند و این که آیا این شرکت با اعطای حساب کاربری از آن امتیازات احساس راحتی میکند یا خیر. تصمیم اسنپ برای حذف ترامپ از تبلیغ درست زمانی شروع میشود که حساب منفجر شد. بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد که اسنپچت متعاقب ترامپ در هشت ماه سه برابر شده و به بیش از ۱.۵ میلیون نفر رسیده است. این مقایسه با ۸۱ میلیون پیروان توییتر ترامپ یا ۲۹ میلیون فالوور وی در فیسبوک بسیار نیست.
آزادی دستیابی به طور حتم سؤالی است که امسال برای سیستم عاملها در نظر گرفته شده است که مقصر بودن آنها در فرسایش هنجارهای دموکراتیک و ترویج خشونتهای دولتی است. این چیزی است که آنها را از ناشران عادی جدا میکند، آنها مرتباً خود را با یکدیگر مقایسه میکنند. به دنبال داستان ترامپ و توئیتر هفته گذشته بسیاری از کارمندان فناوری میپرسند که چرا توئیتهای رئیس جمهور خیلی بد بود و روزنامهها و رسانههای کابلی همچنان میزبان بحث در مورد آنها بودند.
بحثی که مطرح است، این است که شبکههای اجتماعی باید قوانینی را وضع کنند تا همه به یک اندازه دسترسی به پستها داشته باشند و هیچکدام از پستها برای تبلیغ و تأکید روی یک فرد ویژه مدت زیاد در اکسپلور نباشد.
انتهای پیام/