شرکت Bosch با ارائه فناوری جدید خود سعی دارد موتورسواران را در امنیت جانی بیشتری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عموم خوردرو‌هایی که امروزه به فروش می‌رسند این قابلیت را دارند که در شرایط اضطراری با سرویس‌های اورژانس ارتباط برقرار کنند. بهترین مثال از این قابلیت‌ها سرویس OnStar شرکت ژنرال موتورز است که می‌تواند در شرایط ضروری و تصادف‌های جاده‌ای با سازمان‌های درمانی و اورژانس ارتباط برقرار کند. حالا شرکت بوش تصمیم گرفته تا ویژگی مورد نظر را به فناوری موتورسیکلت‌ها اضافه کند.

اطلاعات تکمیلی درباره تلاش شرکت Bosch برای توسعه فناوری موتورسیکلت‌ها

شرکت بوش فناوری جدید خود را یک «فرشته محافظ دیجیتالی» خوانده و در تصاویر منتشر شده دو موتور امداد نامرئی را به عنوان محافظ راکب قرار داده است. این قابلیت قرار شده تا با استفاده از برقراری ارتباط بلوتوثی موتورسیکلت با گوشی هوشمند راکب توسط برنامه شرکت بوش قابل اجرا باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فناوری مذکور به طرزی طراحی شده که با وقوع تصادف سنسور‌های آن شرایط را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس با اورژانس و امداد جاده‌ای تماس حاصل می‌کنند.

شرکت بوش فناوری جدیدی برای حفظ جان رانندگان موتور معرفی کرد

این سنسور‌ها زمان افتادن موتور، ضربه خوردن به آن و برخورد با موانع را شناسایی کرده و اقدامات لازم را صورت می‌دهند. فناوری جدید حدوداً ۱۰۰ بار در ثانیه سرعت موتور و بدنه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به قدری هوشمند است که هنگام افتادن وسیله مذکور در زمان‌های عادی و بر اثر اتفاقاتی همچون باد‌های شدید با امداد تماس اضطراری برقرار نکند. این برنامه ارتباطی اطلاعات تصادف، راکب و بدنه موتور را به سرویس بوش و امداد جاده‌ای ارسال می‌کند.

شرکت بوش فناوری جدیدی برای حفظ جان رانندگان موتور معرفی کرد

پس از ارسال اطلاعات، اورژانس جاده می‌تواند از طریق GPS محل وقوع تصادف را شناسایی کند، حتی اگر راکب پاسخگوی تماس نباشد. گفتنی است قابلیت فناوری شرکت Bosch این امکان را فراهم می‌سازد تا سازمان‌های امداد با مخاطبین اضطراری راکب تماس برقرار کنند. بر اساس تحقیقات سازمان جهانی کنترل امنیت ترافیک جاده، موتورسواران ۲۸ برابر بیشتر از دارندگان اتومبیل در خطر مرگ به دلیل وقوع حادثه هستند. با توجه به آمار بالا فناوری شرکت بوش می‌تواند کمک بسیار بزرگی به حفظ جان افراد بکند.


بیشتر بخوانید: لغو پروژه تولید ماشین‌های پرنده توسط Kitty Hawk


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.