رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان از کاهش نرخ گوشت قرمز در بازار و بهبودی اوضاع واردات دام به استان اصفهان خبرداد.

اصغر پور باطنی رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به افزایش تجارت دام و واردات آن به استان اصفهان شاهد بهبودی اوضاع و کاهش ۱۰ درصدی نرخ گوشت قرمز در بازار استان اصفهان هستیم.

او افزود: باید توجه داشت که بیش از ۶۰ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز بازار استان اصفهان به صورت وارداتی و از استان‌های تهران، خوزستان و مشهد تامین می‌گردد و در حال حاضر در بر قراری ارتباط تجاری میان این استان‌ها برای واردات گوشت هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

پور باطنی گفت: در حال حاضر تنها مسئله مهمی که نظم بازار گوشت قرمز استان اصفهان را از بین می‌برد نوسانات قیمت است که با توجه به جلسه‌ای که با جمعی از مسئولان استان این مشکل برگزار شدد مقرر گردید تا برخی موضوعات مانند بازار ارز، دلالان، احتکار، رکود کشتارگاه ها، کنترل بر نحوه واردات گوشت و جلوگیری از قاچاق را برای حل این مشکل در اولویت قرار دهیم.

او ادامه داد: باید در نظر داشت که مسئله کاهش قیمت گوشت در بازار آن هم در فصل تابستان هیچ رونقی به این حوزه از سوی مردم نخواهد داد و باید هرچه سریع‌تر اقدامات و موارد مورد نیاز کاهش نرخ گوشت در بازار را در فصل زمستان که شاهد قدرت خرید بیشتری از سوی افراد جامعه هستیم فراهم اوریم.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت: خوشبختانه با توجه به رایزنی‌هایی که با استان‌های وارد کننده گوشت قرمز به داخل بازار استان اصفهان شده است هیچ گونه مشکلی در حوزه سطح کیفیت گوشت قرمز وجود ندارد.

پور باطنی افزود: در استان اصفهان بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنفی بازار گوشت قرمز وجود دارد که در حال حاضر اصلی‌ترین ماموریت اتحادیه برای رونق این کسب و کارتوسعه این واحد‌ها و برطرف سازی موانع اشتغالزایی است.

او یادآور شد:تاکنون حدود ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های صنفی بازارگوشت قرمز استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر انواع نرخ گوشت قرمز به صورت درجه بندی شده است و به عنوان مثال گوشت درجه یک ۹۰ هزار تومان، گوشت درجه دو ۸۵ هزار تومان و گوشت درجه سه شامل میش، بز و قوچ ۷۵ هزار تومان در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.