معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از تدارک ۱۹ برنامه به مناسبت روز صنایع دستی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه , ۱۹ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: افتتاح مرکز تخصصی در بندر ترکمن، افتتاح مرکز خلاق، برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های ارتباطی برای شاغلین صنایع‌دستی و همچنین افتتاح مرکز آموزشی جاجیم‌بافی در روستای زیارت گرگان از جمله طرح‌های قابل بهره برداری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در گلستان است.

معاون صنایع‌دستی استان گفت: نشست تخصصی طراحی مدل کسب و کار بازاریابی، نشست با فعالان تجارت الکترونیکی با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات، نشست صنعتگران و هنرمندان با استاندار گلستان، رونمایی از فروشگاه مجازی صنایع‌دستی و اجرای ورک‌شاپ دانشجویان دانشگاه مائده گرگان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

او گفت: تجلیل از صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی که در دوران شیوع کرونا فعال و در زمینه خدمات بهداشتی همکاری کردند از برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان است.

حاجی‌ابراهیمی گفت: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع صنایع‌دستی، تخفیف ویژه فروش محصولات تولیدی هنرمندان برای ارگان‌هایی نظیر لشکر ۳۰ و کادر پزشکی و درمانی و همچنین معرفی و تبلیغ فعالان این حوزه و تولیدات آنان در صداسیما و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در این هفته است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.