استاندار خراسان جنوبی گفت: در جهت حفظ سلامت مردم با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی  در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: ستاد ملی کرونا برای بازگشایی هر نوعی از مشاغل، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی را لحاظ کرده که لازم الاجراست.

او  افزود: چنانچه واحد صنفی یا حوزه‌ای در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی کرده، خلاف مقررات اقدام می‌کند و باید دستگاه‌های نظارتی تذکرات لازم را ارائه کنند.

معتمدیان بیان کرد: مشاغلی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمپ شوند و اقدامات برخوردی هم حتماً باید به اطلاع مردم برسد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که هزینه عدم رعایت دستورالعمل‌ها را باید بالا ببریم، تصریح کرد: افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا، نشأت گرفته از کاهش حساسیت مردم است بنابراین باید برنامه ریزی در همه کمیته‌های ذیل ستاد در جهت اصلاح این شرایط باشد.


بیشتربخوانید: هشدار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد افزایش مبتلایان به کرونا


او ، تکلیف حوزه بهداشت و درمان را در شرایط فعلی، شناسایی کانون‌های شیوع عنوان کرد و گفت: به منظور کم کردن آسیب ها، کنترل شرایط، ممانعت از شیوع بیشتر بیماری و افزایش آمار مبتلایان به کرونا، باید برای کانون‌های شناسایی شده محدودیت‌هایی اعمال گردد تا به مردم آسیبی نرسد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات جلسه دیروز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده، کلاس‌های آموزشی زبان، کلاس‌های قرآنی، مهدکودک‌ها، آژانس‌ها و تور‌های گردشگری از روز شنبه ۲۴ خرداد، فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

او بیان کرد:رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌های ویژه از پیش شرط‌های تعیین شده برای عملیاتی شدن این تصمیم است.

معتمدیان  از بازگشایی سینما‌ها و کنسرت‌ها از روز یکم تیرماه خبر داد و اظهار کرد: رعایت ضوابط بهداشتی و کم کرن ظرفیت‌ها به میزان ۵۰ درصد از مواردی است که باید در این گشایش مجدد مدنظر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در این جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز مثل همیشه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی مرتب دست ها، استفاده از ماسک در اجتماعات و فضا‌های بسته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و از همه مهمتر ماندن در خانه تأکید شده است.

محدودیت‌ها را بپذیریم و تابع قانون باشیم

او با تأکید بر عدم برگزاری مراسمی که تجمع به همراه دارد، به محدودیت‌های لحاظ شده برای برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و همین طور محافل خانوادگی اشاره کرد و ادامه داد: همه ما مکلفیم این محدودیت‌ها را بپذیریم و تابع قانون باشیم.

معتمدیان در ادامه از احتمالات و پیش بینی‌های انجام شده برای تداوم بیماری کرونا گفت و عنوان کرد: به علت نامعلوم بودن بازه زمانی ماندگاری این بیماری، باید تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با این شرایط تطبیق داده شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر برای همه موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده، اما در اجرای ضوابط مشکل داریم که این موضوع نظارت و کنترل بیشتر را می‌طلبد.

او گفت: عدم رعایت ضوابط ممکن است تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد بنابراین باید در جهت ایجاد حساسیت بیشتر همچنان فرهنگ سازی شود.

در این جلسه که با حضور کلیه اعضا و به ریاست استاندار برگزار شد مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد درخصوص اقدامات انجام شده گزارش‌هایی را ارائه کردند.

بی توجهی به مقررات بهداشتی در برخی تالارها، حسینیه ها، مساجد، آرایشگاه ها، نانوایی‌ها و مراکز ورزشی و همچنین شروع شدن رفت و آمد‌های خانوادگی از جمله مواردی بود که در بازرسی‌ها مشاهده شده بود و در گزارش‌ها ارائه شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.