معاون بهداری انتظامی استان ایلام گفت: بهترین راه مبارزه با بیماری‌ها ارتقاء بهداشت روان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ لقمان پورکریم معاون بهداری انتظامی استان ایلام در کارگاه آموزشی بهداشت و روان در بین کارکنان انتظامی شهرستان آبدانان گفت: در روز‌هایی زندگی می‌کنیم که شاهد پیدایش و افزایش روز افزون یک ویروس چشمگیر جهانی هستیم که علیرغم تمام تلاش‌های ممکن در جهت کنترل و درمان آن، هنوز انسان‌های امروزی به نوعی در مورد آن اظهار ناتوانی می‌کنند.

او ادامه داد:یکی از مهم‌ترین این عوامل اضطراب ناشی از بیماری کرونا است، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بروز بیماری‌های تنفسی به علت مشکلات جسمانی و کاهش کیفیت زندگی بیماران باعث بروز اضطراب ناشی از بیماری خواهد شد.

پورکریم بیان کرد : ترس از بیماری و  مرگ، موجب بروز اثرات منفی روانشناختی در سطح جامعه شده است و انتشار اخبار غلط و شایعات، تداخل در فعالیت‌های روزمره، مقررات منع یا محدودیت سفر و عبور و مرور، کاهش روابط اجتماعی، بروز مشکلات شغلی و مالی و ده‌ها پیامد دیگر این شرایط، سلامت روان افراد جامعه را تهدید می‌کند.

او اظهار کرد: این بیماری نباید باعث شود که ما انسان‌ها اعتماد به نفس مان را از دست بدهیم و این مشکل آنقدر‌ها هم بزرگ نیست که آن را غیر قابل حل بدانیم ، باید به خدا توکل کنیم و مطمئن باشیم که او نیز به ما کمک خواهد کرد.

معاون بهداری انتظامی استان ایلام افزود: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد از بین رفتن و کاهش و درمان قطعی این پدیده‌ی شوم در سطح جهان به ویژه کشور عزیزمان ایران باشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.