معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت : الگوی کشت تابستانه و پاییزه در اراضی کشاورزی پایین دست سد‌های سراب و زاگرس این شهرستان تعیین شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حمیدرضا بابایی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت : این اقدام به منظور استفاده بهینه از آب ذخیره شده این سد‌ها با توجه به وضعیت خشکسالی و محدودیت منابع آبی است.

او گفت : براساس الگوی تعیین شده برای کشت تابستانه ۱۸ میلیون متر مکعب آب در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست این سد‌ها و برای کشت پاییزه نیز در سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار مقدار ۲۷ میلیون مترمکعب پیش بینی می‌شود که برنامه ریزی لازم به منظور استفاده بهینه از آب ذخیره شده پشت این ۲ سد به صورت کارشناسی صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گیلانغرب گفت: اجرای طرح الگوی کشت تابستانه در اراضی کشاورزی پایین دست سد‌های زاگرس و سراب با کشت ذرت، آفتابگردان آجیلی و حبوبات است.

بابایی افزود: برای کشت پاییزه نیز گندم، چغندر قند و کلزا تعیین شده تا در سال جهش تولید شاهد افزایش و رونق تولید محصولات تعیین شده در سطح شهرستان باشیم.

او گفت: کشت محصولات تابستانه از اول تیرماه در سطح ۸۵۰ هکتار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.