معین‌الدین سعیدی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آبرسانی جنوب استان شامل مجتمع آبرسانی پایین دست سدهای پیشین و زیردان چابهار ودشتیاری و سایر طرح‌های در دست اجرا بسیار ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: در نخستین تذکر کتبی به رییس جمهوری، وزرای جهادکشاورزی، نیرو و سازمان شیلات ایران برخورد با صید کشتی‌های ترال کف روب، حل مشکل سوخت بهره برداران کشاورزی و صیادی و تکمیل طرح‌های آبرسانی را مطرح و خواستار توجه و پیگیری مشکلات شدم.

او  با اشاره به اینکه روح‌الله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد، این نوع تذکرات کتبی یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان محسوب می شود و مسوولان پس از وصول تذکرات ملزم به پیگیری و حل و رفع مشکلات می شوند.

او  تصریح کرد: طی تذکراتی جداگانه به رئیس جمهوری و وزیر نیرو در خصوص علت کاهش قابل ملاحظه شاخص دسترسی به آب آشامیدنی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و اجرا نشدن مجتمع های آبرسانی تذکر دادم و خواستار افزایش سهمیه آب ۱۵ لیتر فعلی به ۳۰ لیتر شدم.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز به آب در فصل گرما بیشتر است و شاخص دسترسی به آب حدود ۱۹ درصد است، ادامه داد: متاسفانه ۸۱ درصد جمعیت حوزه انتخابیه چابهار از آب سالم و بهداشتی محروم و بصورت سقایی با تانکر آبرسانی سیار می شوند.

سعیدی افزود: ناوگان آبرسانی سیار در این منطقه هم اینک فرسوده و از رده خارج شده و نیاز جدی به تکمیل طرح های نیمه تمام و تخصیص اعتبارات ویژه دارد تا مردم در تمام روستاها آب شبانه روزی در دسترس داشته باشند.

او  با بیان اینکه دولت ندای تشنگی مردم جنوب سیستان وبلوچستان را بهتر بشنود و برای رفع مشکلات جدی تر ورود کند، خاطرنشان کرد: ساخت آب شیرین کن و انتقال آب به تمام روستاها و نقاط شهری در نوار ساحلی چابهار تا گواتر، کنارک و زرآباد، تکمیل سد کهیر و تخصیص به موقع اعتبارات حوزه آبرسانی می تواند بخشی از مشکلات بی آبی را مرتفع کند.

او  گفت: همچنین به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم برخورد سازمان شیلات با صید ترال و حل معضل سوخت بهره برداران کشاورزی و صیادی تذکر کتبی دادم و این تذکرات به امضای چهل نفر از نمایندگان دیگر حوزه های انتخابیه نیز رسیده است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا شاهد افزایش صید کشتی های ترالر در آبهای دریای عمان هستیم که سبب کاهش قابل ملاحظه ذخایر آبزیان دریایی شده و صیادان چابهار، دشتیاری و کنارک و زرآباد متضرر و دچار مشکل جدی شده اند.

سعیدی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی و سازمان شیلات ایران بعنوان نهادهای متولی و حامی حقوق حقه جامعه صیادی هیچ اقدام جدی را انجام نداده اند و باید سریعا در این رابطه جدی ورود و به قید فوریت اجازه صید به این کشتی ها که دریا را از کف جارو و تمام آبزیان دریایی را نابود می کنند، ندهند.

او ادامه داد: در سال جهش تولید متاسفانه سوخت بهره برداران بخش کشاورزی وصیادی در زمان لازم تحویل نمی شود و مشکلات زیادی این قشر زحمت کش و تولید کننده را رنج می دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار