مستند گنبد دوار به نویسندگی مجتبی رضایی، گذری بر زندگی حاج محمد گلیار یکی از مطرح‌ترین معماران جهان اسلام است.

مجتبی رضایی،نویسنده و کارگردان مستند گنبد دوار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، گفت: مستند ۲۸ دقیقه ای گنبد دوار به تهیه کنندگی سجاد صالحی و علیرضا امینی مقدم در حال ساخت برای پخش از شبکه‌های سراسری است.

ساخت مستند گنبد دوار کلید خورد

او افزود:علیرضا امینی مقدم دستیار کارگردان، جلال رحیمی،مدیر تصویربرداری و محسن نامدار، تدوینگر از عوامل ساخت این مستند هستند.

ساخت مستند گنبد دوار کلید خورد

رضایی ادامه داد:این مستند مروری بر زندگی چهره ماندگار سال ۱۳۸۷ حاج محمد گلیار پیشکسوت معماری و یکی از مطرح‌ترین معماران جهان اسلام است.

ساخت مستند گنبد دوار کلید خورد

کارگردان مستند گنبد دوار  بیان کرد:از کار‌های برجسته  و شاخص این معمار سرشناس می‌توان به طراحی و ساخت گنبد و حرم  مطهر حرم حضرت زینب،(س) طراحی و توسعه حرم های نورانی حضرت رقیه(س)، امام حسن عسکری(ع)،حضرت معصومه(س)، و طراحی قسمت‌هایی از حرم مطهر امام حسین(ع) و صد‌ها مسجد دیگر در ایران، آمریکا و آفریقا اشاره کرد.

رضایی عنوان کرد: در این مستند با اساتید بزرگی همچون کامبیز وخشورزاده، استاد اصغر صابری نژاد، استاد حاج محمد متین فر، مهندس امید بشارتی و همچنین آیت الله سید جواد گلپایگانی درباره ابعاد کاری و زندگی حاج محمد گلیار مصاحبه انجام شده است.

ساخت مستند گنبد دوار کلید خورد


نویسنده  مستند گنبد دوار، حاج محمد گلیار را از بزرگترین معماران ایرانی، اسلامی در عصر معاصر دانست و افزود: از جمله شاهکار‌های این معمار بزرگ  طراحی جدید و خارق العاده در طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری(ع)در قم است.


او ادامه داد:  در زلزله معروف سال ۶۰ قم که گلدسته حرم حضرت معصومه(س) حدود  ۳۷ سانتی متر  از جای خود خارج شده بود، حاج محمد گلیار در این واقعه تنها معماری در ایران بود که بدون تخریب گنبد‌ها را بازسازی کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار