مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: امیدواریم چالش‌های زیست محیطی استان را با همکاری دانشگاه خلیج فارس حل کنیم.

محیط زیست به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نشست مشترک مسئولان دانشگاه خلیج فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر که به مناسبت هفته محیط زیست و به صورت برخط برگزار شد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: آماده‌ایم از خدمات، کار‌های پژوهشی دانشگاه در حوزه محیط زیست استفاده کنیم.

فرهاد قلی نژاد پس از آگاهی از طرح‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه مانند طرح‌های پژوهشکده خلیج فارس، دانشکده نفت و گاز، دانشکده کشاورزی و مرکز فناوری اطلاعات، افزود: باید طرح‌ها کاربردی شوند.

او ادامه داد: در زمینه بازیافت پسماند‌ها، آلاینده‌ها، خوریات استان، آتش سوزی و مبارزه با آفات با چالش‌هایی رو به رو هستیم که امیدواریم با همکاری دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر استان، بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس هم با اشاره به اینکه این دانشگاه مطالعات خلیج فارس را در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از ماموریت‌های ویژه خود قرار داده است، گفت: این دانشگاه مشارکت در حل مسائل زیست محیطی را وظیفه اجتماعی خود می‌داند.

عبدالمجید مصلح افزود: خلیج فارس در زمره یکی از با ارزش‌ترین زیست بوم‌های آبی جهان محسوب می‌شود که وجود متنوع‌ترین رویش‌های گرمسیری و گونه‌های مختلف آبزیان، آن را به محیطی بسیار حساس تبدیل کرده است.

او بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس، به سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک هم‌پیمان راهبردی در برنامه‌های خود توجه دارد و در این راه آماده هرگونه همکاری علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.