فرماندار یزد گفت: در صورت تداوم بی توجهی شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا، محدودیت‌های ماه های گذشته اعمال می شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رستگاری فرماندار یزد در نشست پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان یزد با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات دولتی، بخش‌های خصوصی و در سطح شهرستان کمرنگ شده است، گفت: از شهروندان تقاضا می شود به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا دوباره مجبور به اجرای تصمیمات مربوط به ایجاد محدودیت‌هایی که مشکلاتی را در روند عادی زندگی وارد می‌کند، نباشیم.

او  با بیان اینکه غربالگری مسافران شهرستان یزد باید با جدیت دنبال شود، افزود: همچون گذشته موضوع نظارت بر خانه‌های مسافر با قوت ادامه خواهد داشت، در این بین خانه‌های مسافر غیر مجاز بیش از همیشه زیر ذره بین هستند.

رستگاری با اشاره به اینکه فعلا تصمیمی برای تعطیلی بخش‌هایی که در هفته‌های گذشته با محدودیت فعالیت همراه بودند، اخذ نشده  است، گفت: بیشترین تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، دستکش در فروشگاه ها، پاساژ‌ها و سطح شهر‌ها است.

فرماندار یزد با تاکید بر نظارت جدی از سوی نیروی انتظامی بر تالار‌ها و پلمپ شدن تالار‌های متخلف، اضافه کرد: برخی از فعالیت‌ها مانند برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و  برنامه‌های تجمعی طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان ممنوع است.

این مقام مسئول ادامه داد: بازدید‌های گروهی مرکز بهداشت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و فرمانداری از تمامی صنوف با جدیت دنبال می‌شود و در صورت  مشاهده رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و ازدحام بیش از ظرفیت از سوی اصناف، آن واحد پلمب می‌شود.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.