مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۰ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای ، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمهیدات لازم برای سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان به همراه والدین شان فراهم شده است.

او با بیان اینکه  پایگاه‌های طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه فعال می‌شود، افزود: خانواده‌ها می‌توانند تا ۳۱ مردادماه با آغاز فعالیت پایگاه ها، برای معاینه و سنجش نوآموزان خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار گرفتن نوآموزان در این طرح برای ثبت نام اجباری است، گفت:  طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی تحصیلی کلاس اولی‌ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی اجرا می‌شود،

جهان آرای افزود: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

او گفت: نوآموزان بدو ورود به دبستان در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به لحاظ بینایی، شنوایی، اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی و سنجش  قرار می‌گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

جهان آرای تصریح کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به مدرسه باید در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شرکت کنند و برنامه سنجش پیش دبستانی‌ها بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که هماهنگی برای این مهم در مدرسه از سوی مدیر به اولیاء اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.